صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سرپرست اتحادیه آرامستان‌های کشور از تهیه و تدوین دستورالعمل اجرایی آرامستان‌های کشور خبر داد و گفت: قرار است تا در سامانه جامع مشخصات متوفی، محل فوت، علت فوت و سایر اطلاعات مورد نیاز ثبت شود.

 به گزارش شهرآرانیوز، حسین مهدوی دامغانی با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه جدید آرامستان‌ها به شهرداری‌های سراسر کشور افزود: پس از ابلاغ این آیین‌نامه به استانداری‌ها و پس از آن شهرداری‌های کشور، دستورالعمل‌های اجرایی آرامستان‌ها در اتحادیه و سازمان شهرداری‌ها در حال تهیه و تدوین است.

وی با اشاره به اینکه پس از تهیه این دستورالعمل همه آرامستان‌ها از یک برنامه یکپارچه ثبت وفات بهره خواهند برد، تصریح کرد: دستورالعمل اجرایی مربوط به شرایط و ویژگی‌های تأسیسات و تجهیزات مورد نیاز آرامستان‌های کشور که توسط وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها در حال تهیه است، تا سال آینده از سوی وزیر کشور پس از تدوین و تأیید هیات وزیران جهت اجرا به استانداران سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

دسترسی به کلیه اطلاعات اموات امکان پذیر می‌شود

به گفته مهدوی دامغانی، آرامستان شهرداری / دهیاری موظف است برای ثبت و پردازش اطلاعات از نرم‌افزار رایانه‌ای و زیرسامانه یکپارچه جامع مناسب توسط وزارت کشور (سازمان ثبت‌احوال کشور) حداکثر تا یک سال از تاریخ ابلاغ آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور راه‌اندازی شده، استفاده و نسبت به ثبت مشخصات متوفی، محل فوت، علت فوت و سایر اطلاعات مورد نیاز اقدام کنند. همچنین در این سامانه اطلاعات یکپارچه متوفیان سراسر کشور به صورت آنلاین در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و دسترسی به اطلاعات اموات میسر خواهد شد.

ثبت روز «خادمین آرامستان‌ها» در تقویم رسمی کشور

وی در ادامه از ثبت روز «خادمین آرامستان‌ها» در تقویم رسمی کشور خبر داد و گفت: طبق تصویب شورای فرهنگی کشور در ماه گذشته مقرر شد تا ۲۱ اسفندماه هر سال به نام روز «خادمین آرامستان‌ها» در تقویم رسمی کشور درج شود.

به گفته سرپرست اتحادیه آرامستان‌های کشور این پیشنهاد از سوی اتحادیه آرامستان‌ها چندین سال مطرح شده بود که در نهایت روز ۲۱ اسفندماه هر سال را با عنوان «خادمین آرامستان‌ها» ثبت کردند. اتحادیه آرامستان‌ها نیز به تمام آرامستان‌ها و شهرداری‌های سراسر کشور ابلاغیه‌ای را مبنی بر تجلیل از خادمین آرامستان‌های کشور ارسال کرده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.