کارت ورود به جلسه مرحله دوم آزمون سراسری توزیع شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) عواملی که ممکن است به ریه‌های ما آسیب بزند جزئیات دستورالعمل بهداشتی وزارت بهداشت برای ایام محرم | نظارت مستمر بر پخت و توزیع نذورات کدام افراد به تب دنگی مبتلا می‌شوند؟ | پشه آئدس از این بو‌ها خوشش نمی‌آید پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ١٧ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان جزئیاتی از نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ تنها ۲۰ درصد از حجم ذخیره سد‌های خراسان رضوی آب دارد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بازرسی بهداشتی از مواکب صلواتی در سطح مشهد | مراقب پشه آئدس باشید نتایج آزمون نهایی دوازدهم بعد از کنکور اعلام می‌شود ۳۷ درصد حجم سد‌های کشور خالی است (۱۷ تیر ۱۴۰۳) این محصولات بهداشتی غیرمجاز کودکان و نوزادان را نخرید + عکس واژگونی پراید در محور راور _ مشهد ۴ کشته و زخمی برجای گذاشت (۱۷ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۱۹۰ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۲ نفر در تصادفات شبانه‌روز گذشته مصدوم شدند (۱۷ تیر ۱۴۰۳) راهکار‌هایی برای جلوگیری از گرمازدگی شناسایی ۱۱۵ کودک‌ کار جدید در خراسان‌رضوی | کودکان اتباع بیشترین سهم را در خیابان‌ها دارند برای پیشگیری از مسمومیت با سم بوتولیسم، غذا‌های کنسروی را حداقل ۲۰ دقیقه بجوشانید پلمب ۳۰ مرکز متخلف و غیرمجاز در حوزه دندانپزشکی در مشهد و خراسان‌رضوی پیش‌بینی بارش باران در برخی استان‌های کشور (۱۷ تیر ۱۴۰۳) تجمع معتادان در پروژه نیمه کاره بوستان در خیابان ۲۲ بهمن مشهد
سرخط خبرها

تجمع معتادان در پروژه نیمه کاره بوستان در خیابان ۲۲ بهمن مشهد

  • کد خبر: ۲۳۷۷۸۶
  • ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳
تجمع معتادان در پروژه نیمه کاره بوستان در خیابان ۲۲ بهمن مشهد
شهردار منطقه‌۳ گفت: بوستان خیابان ۲۲‌بهمن با اعتبار ۱۸‌میلیارد تومان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز، پروژه احداث پارک در انتهای خیابان ۲۲ بهمن ۲۸/۴ در مشهد که با هدف افزایش فضای سبز و ایجاد امکانات تفریحی برای شهروندان آغاز شده بود، حدود دو هفته پیش به دلایل نامعلومی متوقف شد. این توقف پروژه سبب نگرانی و نارضایتی اهالی محله شده است، زیرا در پی این وضعیت، تعدادی از معتادان متجاهر به این مکان روی آورده‌اند و با تجمع و استعمال مواد مخدر، آسایش و امنیت مردم را مختل کرده‌اند. با توجه به اهمیت این پروژه برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان، درخواست‌های مکرر از شهرداری برای از سرگیری هرچه سریع‌تر عملیات احداث پارک مطرح شده است.

بر این اساس، سؤالات بسیاری در مورد زمان شروع مجدد این پروژه، زمان لازم برای بهره‌برداری کامل از آن و همچنین میزان اعتباری که برای تکمیل این پروژه تخصیص داده شده، وجود دارد. در این راستا، مطالبه شهروندان را از دو مسیر پیگیری کرده‌ایم. شهرداری مشهد مکلف است تا با ارائه توضیحات شفاف و دقیق، به نگرانی‌های شهروندان پاسخ دهد و برنامه زمانی دقیق برای ادامه پروژه اعلام کند. 

همچنین پیگیری‌های لازم از سوی اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی به منظور جمع‌آوری و سامان‌دهی معتادان متجاهر در این منطقه صورت گرفته است تا علاوه بر تأمین امنیت و آرامش اهالی، فضای مناسب برای ادامه پروژه فراهم شود. ساکنان محله بهمن امیدوارند که با تلاش‌های مشترک شهرداری و اداره کل بهزیستی استان، نه‌تن‌ها پروژه احداث پارک به‌زودی از سر گرفته، بلکه محیطی امن و سالم برای تمامی شهروندان فراهم شود تا بتوانند از امکانات و فضای سبز این پارک بهره‌مند شوند.

آسایش و امنیت نداریم

اما برای بررسی این معضل ابتدا به محل مورد نظر می‌رویم. یکی از شهروندان که همراه ما در این گزارش میدانی است به ما می‌گوید: در گذشته این مکان به آرامستان چاهش معروف بوده است ولی در یکی دو سال اخیر تصمیم بر این شد که بوستانی در این نقطه احداث شود.

این ساکن محله در ادامه می‌افزاید: مشکلی که این محله از گذشته دارد این است که معتادان متجاهر در این محل جمع می‌شوند و مواد مخدر استعمال می‌کنند. او می‌افزاید: خود من بار‌ها و به صورت شخصی با معتادان متجاهر برخورد و آنها را از محله دور کرده‌ام، چون آسایش و امنیت محله را خدشه‌دار کرده‌اند ولی من یک نفر هستم، نیاز به حمایت مسئولان شهری داریم. 

این شهروند با بیان اینکه از دو هفته پیش پروژه احداث پارک متوقف شده است و حضور معتادان متجاهر بیشتر شده است، توضیح می‌دهد: زمانی که پروژه در حال احداث بود نیز چند تا معتاد در کنار پروژه در حال احداث و کار کردن کارگر‌ها در حال استعمال مواد مخدر بودند. با این حال پیمانکار پروژه اهمیتی به حضور آنها نمی‌داد.

این شهروند در ادامه بیان می‌کند: از شهرداری تقاضا داریم که پیمانکار را توجیه کند تا وسط احداث پروژه اجازه حضور معتادان در این نقطه را ندهد.

از پشت دیوار‌ها حضور معتادان را عکس می‌گیریم. شهروندان تأکید دارند به نحوی عکاسی شود که متوجه حضور ما نشوند، زیرا احتمال درگیری وجود دارد. در همین حین یکی از شهروندان از راه می‌رسد و می‌گوید که با نامه دادگستری آمده است تا آن را تحویل کلانتری محله دهد تا معتادان را جمع‌آوری کنند. این شهروند نیز بیان می‌کند: این معتادان پشت دیوار خانه ما آتش روشن می‌کنند و دود آن وارد خانه می‌شود و آسایش برای ما نمی‌گذارند. خانواده‌ها و کودکان محله از ترس معتادان متجاهر جرئت نمی‌کنند در کوچه تردد کنند و حتما باید یک مرد همراه آن‌ها باشد.

بهره‌برداری از بوستان در امسال

وضعیت بغرنج خیابان ۲۲ بهمن ۲۸/۴ ما را به پیگیری از نهاد‌های مسئول شهری وا می‌دارد. در ابتدا موضوع را با شهردار منطقه‌۳ در میان می‌گذاریم. سیدعلی حسینی ملک‌آباد با بیان اینکه پروژه احداث پارک خیابان مذکور، ۱۸‌میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، توضیح می‌دهد: بوستان خیابان ۲۲ بهمن امسال به بهره‌برداری می‌رسد. در مدت کوتاهی به علت عدم تزریق مالی، پیمانکار عملیات اجرایی را متوقف کرده بود تا مجددا کار را شروع کند و با قوت ادامه دهد.

پذیرش روزانه معتادان در مراکز درمان اعتیاد.

اما درباره وضعیت جمع‌آوری و نگهداری معتادان متجاهر به سراغ معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی می‌رویم. هادی قیصری با اشاره به اینکه دستگاه‌های متولی زیادی در حوزه جمع‌آوری و نگهداری معتادان متجاهر نقش و مسئولیت دارند و هر کدام در بخش‌های مختلفی وظیفه خاصی را بر عهده دارند، توضیح می‌دهد: وظیفه درمان و بازتوانی معتادان به عهده سازمان بهزیستی است، ولی جمع‌آوری معتادان از سوی دادگستری، فراجا و شهرداری صورت می‌گیرد و اگر شهروندان تجمع معتادان را مشاهده کردند به سامانه‌های ۱۱۰ و ۱۳۷ پلیس و شهرداری اعلام کنند تا به جمع‌آوری آنها اقدام شود. بر اساس حکم قضایی نماینده دادستان، معتادان متجاهر در مراکز درمان اعتیاد سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند.

او در پاسخ به این سؤال که شنیده شده است دولت اعتبار مالی برای نگهداری و درمان معتادان را کاهش داده است، می‌گوید: طرح‌های جمع‌آوری معتادان در شورای هماهنگی ماده‌۱۶ تصمیم‌گیری و به صورت گسترده انجام می‌شود و نیاز به تعداد زیادی مأمور فراجا و شهرداری است که باید تأمین اعتبار شود. در حال حاضر به صورت موردی روزانه در مراکز غربالگری پذیرش داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->