صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قوچان از مهار آتش سوزی در مراتع منطقه حفاظت شده دربادام این شهرستان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین اصلاحی با بیان این خبر گفت: پیرو دریافت گزارش وقوع آتش سوزی در بخشی از مراتع منطقه حفاظت شده دربادام شهرستان قوچان، در همان ساعات اولیه پس از هماهنگی با ستاد بحران شهرستان نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست شهرستان با همکاری دوستداران و اهالی طبیعت دوست شهرستان در محل حاضر و برای اطفای حریق تلاش کردند.

اصلاحی افزود: آتش سوزی در ساعت حدوداً ۱۵:۳۰ روز گذشته شروع شده و حدود ۱۲.۴ هکتار از مناطق را در بر گرفت و پس از گذشت حدود ۴ ساعت نهایت ساعت ۱۹:۳۰، باتلاش نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست و دوستداران محیط زیست مهار شد و جهت اطمینان کامل از کنترل حریق اکیپی از نیرو‌ها در محل باقی ماندند.

وی با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی است، عنوان کرد: متاسفانه حدود ۱۲.۴ هکتار از پوشش گیاهی و مراتع منطقه که اکثراً درمنه بوده، طعمه حریق شد ولی خوشبختانه به گونه‌های جانوری آسیبی نرسیده است.

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان قوچان، ضمن قدردانی از تلاش تمامی نیرو‌های مستقر در محل و مردم محلی جهت مهار آتش از گردشگران و دامداران درخواست کرد که از آتش روشن کردن در طبیعت خودداری نموده و حافظ محیط زیست و گونه‌های گیاهی و جانوری باشند.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های اولیه بی احتیاطی دامداران و افروختن آتش در طبیعت علت وقوع این آتش سوزی بود.

اصلاحی گفت: به استناد بند "ه‌" ماده ۱۳ قانون شکار و صید کسانی که عملکرد آنها موجب ایجاد آتش در مناطق تحت حفاظت و چهارگانه شود به ۹۱ روز تا سه سال حبس محکوم می‌شوند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.