آیا ادارات استان قم فردا دوشنبه (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آیا قاتلان استخدام شده، ‌قاتلان سریالی هستند؟ حکم قصاص برای مامور پلیس صادر شد | شلیک مرگبار به متهم فراری نمک دریا دارای ناخالصی‌های سرطان‌زاست| آلودگی نمک‌های رنگی و سنتی به فلزات سنگین جنایت تکان‌دهنده با رویای مهاجرت از کشور ربودن زن جوان به بهانه ازدواج در تهران پلمب دو سالن زیبایی بدلیل تداخل پزشکی در مشهد(۱۷تیر ۱۴۰۳) مجازات حبس برای قاچاقچیان عروس دشت‌های ایران آیا ادارات استان یزد پنجشنبه‌ها تعطیل است؟ ۸۳ فقره سرقت از مجتمع‌های مسکونی در غرب مشهد رمزگشایی شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) کشف ۳۵۰۰ عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی متخلف در مشهد نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ چه زمانی اعلام می‌شود؟ اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگار ابتدایی و استثنایی ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات دستگیری اعضای باند لیلا در لانه سیاه توسط پلیس مشهد + عکس طوفان گرد و خاک در ۱۲ استان کشور (۱۷ تیر ۱۴۰۳) کارت ورود به جلسه مرحله دوم آزمون سراسری توزیع شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) عواملی که ممکن است به ریه‌های ما آسیب بزنند جزئیات دستورالعمل بهداشتی وزارت بهداشت برای ایام محرم | نظارت مستمر بر پخت و توزیع نذورات کدام افراد به تب دنگی مبتلا می‌شوند؟ | پشه آئدس از این بو‌ها خوشش نمی‌آید پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ١٧ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان
سرخط خبرها

مجازات حبس برای قاچاقچیان عروس دشت‌های ایران

  • کد خبر: ۲۳۷۹۰۵
  • ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷
مجازات حبس برای قاچاقچیان عروس دشت‌های ایران
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست خواف اظهار کرد: دام گذاران پرنده هوبره در خواف دستگیر و با احکام قضایی حبس و جزای نقدی مجازات شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، سعید شفیعیان گفت: با دستگیری پنج نفر متخلف شکار و صید پرنده در معرض خطر انقراض به نام هوبره، توسط مأموران یگان این اداره در دو پرونده مجزا، قاضی دادگاه این شهرستان آنها را در یک پرونده به تحمل حبس و در پرونده‌ای دیگر به پرداخت ۳۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی مجازات و محکوم کرد.

وی یادآور شد، هوبره که به عروس دشت‌های ایران معروف است در فهرست قرمز سازمان جهانی حفاظت محیط‌زیست و از جمله پرندگان در معرض خطر انقراض کشور به شمار می‌رود.

شفیعیان ادامه داد: بر اساس پژوهشی که در سال ۲۰۱۸ در یک نشریه معتبر علمی جهان منتشر شد نشان داد تلفات جمعیت این پرنده در فصول زمستان گذرانی و مهاجرت ۱۱ برابر بیشتر از فصول زادآوری است که به دلیل شکار و زنده گیری در کشور‌های طول مسیر مهاجرت به منظور قاچاق به کشور‌های جنوبی خلیج فارس است.

وی گفت: خواف از جمله مهمترین زیستگاه‌های این پرنده زیبا در کشور به شمار می‌رود که متخلفان دستگیر شده به طمع زنده گیری و قاچاق آن در عرصه‌های طبیعی این شهرستان اقدام به نصب تله کرده بودند و با گزارش مردمی و علاقه‌مندان طبیعت دستگیر و به محاکم قانونی و قضایی سپرده شدند.

شفیعیان افزود: در یک پرونده که متخلفان صید و شکار پس از فرار و تعقیب مأمورین دستگیر شدند، مشخص شد در دام‌های کارگذاری شده یک هوبره نیز تلف شده است که متخلفان هر کدام ضمن تحمل یک سال حبس، نسبت به پرداخت ضرر و زیان وارده به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال نیز ملزم خواهند شد.

وی افزود: در پرونده دیگری نیز که سه نفر متخلف داشت در محل نصب تله‌های خود در عرصه‌های طبیعی این شهرستان به دام مأمورین افتادند که دو نفر از متهمان هر کدام به پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال و متهم سوم به پرداخت ۱۵۰ میلیون ریال محکوم شدند.

شهرستان خواف از حیث پهنه طبیعی، بزرگترین شهرستان خراسان رضوی محسوب می‌شود و در ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد مرکز این استان واقع است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->