صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در سومین شب ماه محرم، موکب امام هادی (ع) در خیابان دانشگاه مشهد میزبان عزاداران حسینی است.

به گزارش شهرآرانیوز، امشب، سومین شب ماه محرم و شبی است که روضه‌خوانان، روضه سه‌ساله سیدالشهدا را می‌خوانند. همان دختر کوچکی که داغ از دست دادن پدر و عمو را تاب نیاورد و پس از طی مسیر کربلا تا شام به همراه کاروان اسیران کربلا، در کنار سر بی‌بدن پدر، جان داد. بانوی خردسالی که باب‌الحوائج شیعیان شد و در جمله افرادی قرار گرفت که نام و پیام عاشورا را زنده نگه داشتند.

اما در سومین شب ماه محرم، به سراغ جمعی از ارادتمندان اهلبیت عصمت و طهارت رفتیم که در موکبی با نام امام هادی (ع) در حاشیه خیابان دانشگاه مشهد به عزاداران حسینی خدمت می‌کنند.

سابقه خدمت این موکب، به ۱۱ سال پیش و در خیابان توحید باز می‌گردد و پس از چند سال، در نهایت خیمه عزا را در حاشیه خیابان دانشگاه برپا کرده اند.

بیش از ۴۰۰ خادم پیر و جوان در چندین نوبت، در این خیمه به خدمت مشغولند. از توزیع چای و دمنوش و قهوه گرفته تا گرفتن گرد و غبار از کفش‌های عزاداران و ...

البته مسئولان خیمه، از انجام امور فرهنگی در خیمه نیز غافل نمانده‌اند و در کنار پذیرایی از عزادارن، اقلامی از جمله کتاب‌های مرتبط با زندگانی اهلبیت (ع) و نیز کتیبه و پرچم را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند.

فعالیت این خیمه از ابتدای ماه محرم و به مدت ۱۱ شب ادامه دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.