صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بازار سرمایه که دو روز ابتدایی هفته را در پی اعلام نتیجه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، به صورت شارپی با رشد ۶ درصد پشت سر گذاشته بود، دیروز و امروز وارد فاز اصلاحی، اما کم قدرتی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص اصلی بازار سهام امروز با افت بیش از ۴ هزار واحد (۰.۱۹ درصد) به ارتفاع ۲ میلیون و ۲۱۷ هزار واحد عقب نشینی کرد. شپنا، وبملت، خودرو، فولاد، شتران و وبوعلی بیشترین اثر منفی را در این عقب گرد شاخص داشتند. 

شاخص هموزن هم امروز هم سو با شاخص کل حرکت کرد و ۳۲۶ واحد از ارتفاع روز گذشته خود را از دست داد. شاخص فرابورس نیز ۱۵۴ واحد عملکرد منفی را ثبت کرد. 

امروز نیز همچون دو روز گذشته پول حقیقی از گردونه معاملات بازار خارج شد که حجم خروجی پول حقیقی در روز جاری به ۴۲۱ میلیارد تومان رسید. 

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم نیز نسبت به روز‌های ابتدایی هفته کاهش پیدا کرد و به ۳۶۵۰ میلیارد تومان رسید. 

پُر واضح بود که رفتار هیجانی سرمایه گذاران در دو روز ابتدایی هفته جاری، به سرعت جای خود را به تعادل در بازار واگذار می‌کند. اکنون بازار سرمایه چشم انتظار عملیاتی شدن وعده‌های رئیس جمهور منتخب است تا شرایط بازار سرمایه را بهبود بخشد. 

وعده‌هایی از جمله تک نرخی شدن ارز، تعیین متناسب نرخ سود بانکی و پرهیز از قیمت گذاری‌های دستوری که در جریان انتخابات از سوی مسعود پزشکیان گفته شد. 

کارشناسان معتقدند تا زمان مشخص شدن کابینه اقتصادی دولت، بازار در سطوح ۲.۳ تا ۲.۳۵ میلیون واحد نوسان خواهد داشت. 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.