صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عربستان گروه ۷ را تهدید کرد

  • کد خبر: ۲۳۸۵۴۱
  • ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱
شبکه خبری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه فاش کرد که گروه هفت G ۷ "احتمالا" طرح آمریکا برای مصادره دارایی‌های بلوکه شده بانک مرکزی روسیه را به دلیل "تهدید پنهان" از سوی عربستان سعودی کنار گذاشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، شبکه خبری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه فاش کرد که گروه هفت G۷ "احتمالا" طرح آمریکا برای مصادره دارایی‌های بلوکه شده بانک مرکزی روسیه را به دلیل "تهدید پنهان" از سوی عربستان سعودی کنار گذاشته است.

ایالات متحده و بریتانیا برای مصادره کامل حدود ۲۸۰ میلیارد دلار از منابع مالی روسیه که غرب در سال ۲۰۲۲ به دلیل درگیری اوکراین بلوکه کرده بود، فشار آورده بودند.

اتحادیه اروپا، جایی که بیشتر این دارایی‌ها در آن نگهداری می‌شود، مایل نیست که یورو به دلیل واکنش‌های احتمالی به این مصادره به خطر بیفتد.

بلومبرگ روز سه شنبه به نقل از "افراد آگاه" گزارش داد که عربستان سعودی "به طور خصوصی" مقامات اروپا را متوجه کرده است که در صورت اجرای برنامه‌های گروه ۷ برای مصادره دارایی‌های روسیه، ممکن است برخی از اوراق بدهی اتحادیه اروپا را بفروشد.

یکی از این افراد که نامشان فاش نشده است، پیام وزارت دارایی عربستان را "تهدید پنهان" توصیف کرد، در حالی که دو نفر دیگر گفتند که ریاض به طور خاص به بدهی خزانه داری فرانسه اشاره کرده است.

این امر "احتمالاً" روی تصمیم گروه ۷ تأثیر گذاشت تا از موضع خود کوتاه بیاید و از تصاحب وجوه بلوکه شده روسیه خودداری کند و فقط سود حاصل از این وجوه را به صورت وام به کی‌یف تحویل دهد.

این در حالی است که مسکو این اقدام را غیرقانونی خوانده است و دمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق این کشور گفت که این اقدام می‌تواند به عنوان عاملی برای جنگ تفسیر شود.

با این حال، زمانی که بلومبرگ برای اظهار نظر با وزارت دارایی عربستان تماس گرفت، این وزارتخانه تأکید کرد که "هیچ تهدیدی صورت نگرفته است. "

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.