صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در دیدار با شعرا، روضه‌خوانان، مرثیه‌سرایان و پیرغلامان هیئات مذهبی استان که به‌مناسبت فرارسیدن ماه محرم برگزار شد، به واکاوی فلسفه آیین علم‌کشی در هیئات مذهبی پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در دیدار با شعرا، روضه‌خوانان، مرثیه‌سرایان و پیرغلامان هیئات مذهبی استان که به‌مناسبت فرارسیدن ماه محرم برگزار شد، به واکاوی فلسفه آیین علم‌کشی در هیئات مذهبی پرداخت که در ادامه می‌خوانید.

«در بین شما هیئتی‌ها، من به این آقایان علمدار‌ها ارادت خاصی دارم. این عَلَم‌کش‌ها، این کار خار چشم خیلی‌ها شده و خیلی‌ها به آن انتقاد هم می‌کنند ولی همه این انتقادات اشتباه است. این عَلَم مربوط به آقا قمربنی‌هاشم(ع) است و همه چیز آن هم فلسفه دارد. ۴۰۰ سال است که این عَلَم‌ها به نام قمربنی‌هاشم(ع) بلند است. تیغ عَلَم مظهر قدرت است، شیر عَلَم مظهر قدرت است، کبوتر عَلَم مظهر پیام است. همه‌چیز آن مظهر و نماد یک چیزی است. در این عَلَم، همه خصوصیات موجود است.

بنده خیلی به حال این عَلَم‌کش‌ها غبطه می‌خورم. زمانی که بنده خودم نوجوان بودم، در همین مشهدالرضا(ع) چندبار با چشم خودم می‌دیدم که آقای عَلَم‌کش با یک سینه ستبر و غرور خاصی می‌آمد یک عَلَم را بلند می‌کرد، اما همین که چند قدم آن را حمل می‌کرد، وقتی می‌خواست از زیر آن بیرون بیاید دیگر آن آدم سابق نبود. چشمانش پر از اشک بود و یک حالت سربه‌زیری داشت و متواضع شده بود. همین چند قدم حمل‌کردن عَلَم حالش را زیرورو کرده بود.

ما خیلی سراغ داریم کسانی را که آدم‌های فاسق و فاجری بودند و آدم‌های ناجوری بودند، اما فقط یک‌بار آمدند در روز عاشورا عَلَم‌کشی کردند و بعد به طور کامل عوض شدند، مؤمن شدند، توبه کردند و برگشتند. این عَلَم‌کشی حضرت ابوالفضل(ع) خیلی مهم است. شما باید این ماجرا را تبلیغ کنید.»

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.