صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اپل برای کاربران آیفون در ۹۸ کشور، هشدار حمله‌ی جاسوس‌افزاری صادر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز - اپل دور جدیدی از هشدار‌های حمله‌ی جاسوس‌افزاری را به کاربران آیفون در ۹۸ کشور ارسال کرده است. اپل در ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت) نیز برای کاربران آیفون در ۹۲ کشور هشدار مشابهی را صادر کرد.

اپل از سال ۲۰۲۱ به طور منظم هشدار حملات جاسوسی را در بیش از ۱۵۰ کشور ارسال کرده است. پیام هشدارآمیز اپل، هویت مهاجمان یا نام کشور‌ها و اشخاص مورد هدف را فاش نمی‌کند.

در پیام هشدار اپل آمده است که: «اپل متوجه شد که شما مورد هدف یک حمله‌ی جاسوس‌افزاری قرار گرفته‌اید که سعی دارد از راه دور آیفون و اپل آیدی شما را به‌خطر بیندازد. این حمله احتمالاً به‌طور خاص شما را هدف قرار داده است... اگرچه هیچ‌گاه نمی‌توان با قطعیت مطلق چنین حملاتی را تشخیص داد؛ اما اپل به این هشدار اطمینان بالایی دارد. لطفاً آن را جدی بگیرید.»

کاربران در هند از جمله کسانی هستند که هشدار جدید اپل را دریافت کرده‌اند. در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر و آبان ۱۴۰۲) اپل هشدار‌های مشابهی به چندین روزنامه‌نگار و سیاستمدار در این کشور ارسال کرد. سازمان عفو بین‌الملل، بعدا از کشف جاسوس‌افزار بسیار تهاجمی پگاسوس، روی آیفون‌های روزنامه‌نگاران برجسته‌ی هندی خبر داد.

اپل بر ماهیت حساس روش‌های شناسایی خود تأکید کرد و هشدار داد که افشای جزئیات بیشتر می‌تواند به مهاجمان کمک کند تا از شناسایی‌شدن در آینده جلوگیری کنند.

منبع: زومیت

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.