صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان‌رضوی گفت: نخستین خانه «همیار طبیعت» روستایی کشور در روستای دیزباد بالا در شهرستان زبرخان استان خراسان‌رضوی افتتاح شد.

محسن فنودی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، بیان کرد: مشارکت مردم محلی در برنامه‌های حفاظت از منابع طبیعی و توسعه آن‌ها رمز موفقیت در این حوزه است.

وی با بیان اینکه افتتاح این خانه همیار طبیعت می‌تواند الگویی برای همه روستاهای کشور باشد، بیان کرد: هدف از فعالیت خانه همیار طبیعت، هم‌فکری و هم‌افزایی علاقه‌مندان به طبیعت است.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان‌رضوی اظهار کرد: خانه همیار طبیعت محلی برای گردهمایی دوستداران طبیعت و علاقه‌مندان به منابع طبیعی است تا ضمن ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و ارائه آموزش‌های مرتبط، این عزیزان با هم‌افزایی و هم‌فکری، برای حفاظت و حراست از انفال به ما کمک کنند.

فنودی روستای دیزباد را نمونه عالی اتحاد و انسجام مردم و مشارکت و همدلی مردم روستا در بحث منابع طبیعی خواند و گفت: پروژه حفاظت و تکثیر گونه‌های باارزش گیاهی در این روستا با مشارکت مردم با موفقیت اجرا شده است و امروز، شاهد بهره‌برداری از فاز۲ این پروژه بودیم.

 وی ابراز امیدواری کرد: اقدامات آموزشی و ترویجی استان که جزو فعالیت‌های شاخص کشوری است، در کل کشور اجرا شود تا شاهد افزایش آگاهی مردم و ارتقای فرهنگ منابع طبیعی در بین اقشار مختلف کشور باشیم.

حسین خافی، رئیس شورای همیاران طبیعت استان خراسان‌رضوی نیز گفت: در خراسان‌رضوی، ۲۶ هزار نفر همیار طبیعت فعالیت دارند که تأسیس خانه «همیار طبیعت» گامی در مسیر انسجام این افراد در جهت حفظ و حراست از منابع طبیعی است.

وی گفت خانه همیار طبیعت رابط بین مردم و مسئولان در این حوزه است و علاقه‌مندان به طبیعت با عضویت در آن، می‌توانند ناظر حفظ و حراست و توسعه منابع طبیعی باشند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.