زوج مواد فروش در شرق مشهد به دام افتادند (۱۰ تیر ۱۴۰۳) چگونه فرزندانی مستقل داشته باشیم دستور رسیدگی خارج از نوبت به پرونده ضرب و شتم نگهبان پارک خورشید مشهد تصادف موتورسیکلت‌ها در اطراف مشهد ۲ فوتی بر جای گذاشت کم‌آبی شدید بدن سبب مرگ می‌شود رمزگشایی از ۲۰ فقره سرقت وسایل از باغ‌ها و کابل‌های فشارقوی برق در شهرستان طرقبه‌شاندیز این شش خوراکی را هرگز با معده خالی نخورید! علل سرفه‌های مزمن کودکان دستورالعمل جدید عربستان برای انتقال آب زمزم از سوی حجاج تأثیر خواب باکیفیت بر جلوگیری از سکته تجویز دارو‌های خارج از فهرست رسمی دارویی ایران تخلف است ادامه خدمت‌رسانی هلال احمر در عربستان تا هشتم محرم چند راهکار برای افزایش استقلال در کودکان نوروبیون برای چه کسانی مفید است؟ پلیس اماکن با فعالیت "اتاق‌های فرار" موافق است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ١٠ تیر ١۴٠٣) | بارش‌های رگباری در برخی نقاط استان تمدید مهلت پذیرش اسناد بستری مشمول تأخیر بازنشستگان کشوری تا پایان شهریور ۱۴۰۳ نحوه محاسبه رقم افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری اعلام شد + جدول
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

کسری ۱۴۰ میلیارد مترمکعبی آبخوان‌های کشور (۱۰ تیر ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۳۶۴۰۹
  • ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۸
کسری ۱۴۰ میلیارد مترمکعبی آبخوان‌های کشور (۱۰ تیر ۱۴۰۳)
مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان منابع طبیعی گفت: در حال حاضر کسری آبخوان‌های کشور حدود ۱۴۰ میلیارد مترمکعب است.

به گزارش شهرآرانیوز، طرح پخش سیلاب درایستگاه‌های آبخوان‌داری یکی از راهکار‌های مهم آبخیزداری برای کاهش خسارات ناشی از سیل، افزایش حجم سفره آب زیر زمینی، احیای مراتع و بیابان‌زدایی در مناطق خشک و نیمه خشک کشور است.

محمد فرامرز با بیان اینکه سطح عرصه‌های مناسب پخش سیلاب حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار تعیین شده است، اظهار کرد: این عرصه‌ها بیشتر در مناطق کویری جنوب و جنوب شرق و در استان‌های کرمان، خوزستان، یزد، اصفهان، فارس، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان مستعد واقع شده‌اند.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان منابع طبیعی درباره مزایای تدقیق مکان‌های مستعد پخش سیلاب در کشور گفت: رواناب در کشور بیشتر سیلابی است و به دریا می‌ریزد یا وارد کویر می‌شود و بدیت ترتیب از دسترس خارج می‌شود، اما اگر بتوانیم بخشی از رواناب را کنترل و به زیرزمین منتقل کنیم، به تغذیه منابع آب زیرزمینی کمک کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۴۰ میلیارد مترمکعب کسری آبخوان‌های کشور است، اظهارکرد: هرهکتار اجرای پروژه‌های تغذیه مصنوعی ۱۰۰۰ مترمکعب رواناب را به منابع آب زیرزمینی تزریق می‌کند، هرچه قدر سطح عملیات بیشتر باشد، میزان تغذیه منابع آب زیرزمینی افزایش می‌یابد.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان منابع طبیعی با اشاره به اینکه از گذشته تاکنون در حدود ۴۳۰ نقطه پروژه آبخوانداری (تغذیه مصنوعی) اجرا شده است، گفت: از ابتدای سال جاری سه میلیارد تومان اعتبار برای این کار پیش‌بینی کردیم و در حال طی آخرین مراحل عقد قرارداد با پژوهشکده حفاطت از خاک و آبخیزداری هستیم و از سال جاری اجرا می‌شود و قرار است دو پروژه تغذیه مصنوعی جدید مطالعه و طراحی و دو سایت بازطراحی شوند چراکه برخی پروژه‌ها به علت مرمت و نگهداری نشدن نیاز به بازطراحی دارند.

فرامرز در پایان درباره تداوم این پروژه در سال‌های آینده اظهارکرد: از جنبه ظرفیت اجرا مشکلی نداریم ولی سرعت کار در سال‌های آینده بستگی به منابع مالی تخصیص داده شده دارد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->