صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهردار مشهد مقدس در همایش «گوهر عفاف» گفت: اجرای امربه‌معروف صحیح و ذیل آن حفظ عفاف‌وحجاب، ازجمله کار‌های سخت در جامعه است که برای حرکت درست باید در مسیر ولایت قرار بگیریم.

به گزارش شهرآرانیوز، شهردار مشهد مقدس در همایش تبیینی مؤلفه‌های عفت عمومی باعنوان «گوهر عفاف» که صبح امروز (۲۴ تیر ۱۴۰۳) در تالار شهر مشهد برگزار شد، گفت: در ایام عزاداری اباعبدالله و شهادت امام‌حسین(ع) و یارانش هستیم که برای احقاق حق قیام کردند و پای ولایت ایستادند. اگر بخواهیم مسیر را گم نکنیم، باید نگاهمان به سرانگشت ولایت و حرکت مقام معظم رهبری به عنوان ولی‌فقیه باشد تا مسیر را گم نکنیم و به سرانجام برسانیم؛ همان‌طورکه رهبر معظم انقلاب فرمودند، به قله نزدیکیم و ان‌شاءالله به‌زودی قله‌ها فتح خواهد شد.

قلندرشریف ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت و شهید جمهور دکتر سیدابراهیم رئیسی، اظهار کرد: موضوع امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر که ذیل آن عفاف‌وحجاب، قرار دارد از موارد مهمی است که باید به آن توجه شود. فلسفه قیام عاشورا نیز احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و سنت جدّشان پیامبر گرامی اسلام(ص) بود.

وی با اشاره به ضرورت اجرای درست و دقیق امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه، ادامه داد: یکی از کار‌های سخت در جامعه، امربه‌معروف صحیح، مناسب، درست و ایجابی است. گاهی در این حوزه، مسیر را گم کردیم و درست حرکت نکردیم تا بتوانیم از این اصل اساسی درست استفاده کنیم. باید راهکار اصلی آن را در حوزه‌های مختلف بجوییم تا مشکلات امروز که یکی از آن‌ها مسئله حجاب و پوشش است، به‌درستی حل شود. 

شهردار مشهد با تأکید بر این مطلب که گوهر حجاب برای زن و حتی مردان در جامعه مطرح است، افزود: عفاف‌وحجاب یکی از ارزش‌های اصلی دین مبین اسلام است که باید به آن توجه کنیم. زنان با حفظ عفاف‌وحجاب می‌توانند رشد کنند و به آن جایگاهی که شایسته آن هستند در جامعه برسند.

گفتنی است صبح امروز (۲۴ تیر ۱۴۰۳) همایش تبیینی مولفه‌های عمومی عفت باعنوان "گوهر عفاف" با حضور شهردار مشهد مقدس و دبیران عفاف و حجاب در دستگاه‌های اجرایی مشهد و بسیجیان سازمان بسیج شهرداری مشهد و سخنرانی حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در میدان شهدا، تالار شهر مشهد، برگزار شد.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.