ویدئو| نوجوانانی که دل در گرو حسین(ع) دارند | روایتی از دسته عزای نوجوانان محله احمدآباد مشهد عبور روزانه سه هزار زائر عتبات عالیات از مرز چذابه سید کاظم روح‌بخش، حاجی مشهدی آزاد شد + فیلم ابوالفضل العباس (ع) مظهر ولایتمداری و جوانمردی | عزاداران حسینی به سمت حرم رضوی رهسپار شدند + فیلم حرم امام رضا (ع) در روز تاسوعا غرق در ماتم و عزا شد + فیلم حال و هوای تاسوعای حسینی در کربلای معلی (۲۵ تیر ۱۴۰۳) برگزاری مراسم تاسوعای حسینی و عزای حضرت عباس(ع) در شهرهای مختلف ایران ای اهل حرم، میر و علمدار نیامد | عزاداری تاسوعای حسینی در مشهد (۲۵ تیر ۱۴۰۳) + ویدئو دمام‌زنی؛ یادگاری از جنوب کشور در مشهدالرضا(ع) | عزاداری هیئت مذهبی روضة‌الشهدا در میدان فلسطین مشهد احیای سنت تعزیه‌خوانی | روایتی از برنامه‌های موکب‌الزینب (س) در منطقه سیدی مشهد + فیلم در دهه اول محرم، ۲ هزار مراسم مذهبی در تکایا و هیئات مذهبی مشهد برگزار می‌شود شناخت سیره اهلبیت (ع) با زبان قصه و بازی | «حسینیه کودک» در هیئت عزاداری قبةالحسین (ع) + فیلم دولت جدید برای تقویت فرهنگ دینی و امنیت ملی به «زیارت» توجه جدی داشته باشد شهردار مشهدمقدس: حجاب یک مسئله جهانی است امروز در جنگ ترکیبی دشمنان قرار داریم با رعایت حجاب معتدل، زن می‌تواند در عرصه‌های اجتماعی به عنوان یک انسان شریف حضور یابد ویژه‌برنامه‌‌های تاسوعای حسینی در حرم امام‌رضا(ع) (۲۵ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شهردار مشهدمقدس: حجاب یک مسئله جهانی است

  • کد خبر: ۲۳۹۱۸۹
  • ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸
شهردار مشهدمقدس: حجاب یک مسئله جهانی است
شهردار مشهد مقدس گفت: حجاب یک مسئله جهانی است که متفکرین غربی هم آن را برای بقای جامعه ضروری می‌دانند.

محمدرضا قلندرشریف در حاشیه برگزاری همایش "گوهر عفاف" در تالار شهر شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: در ایام دهه اول محرم و در شب تاسوعا قرار داریم. فلسفه قیام امام‌حسین(ع) نیز احیای دین جدشان و موضوع امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر است که موضوعات مختلفی تحت این موضوع قرار می‌گیرد که یکی از مصادیق آن مسئله عفاف و حجاب است و اهمیت پاسداشت آن در زنده‌ماندن دینمان است. 

قلندرشریف افزود: مسئله حجاب یکی از موارد مبتلابه جامعه امروز است که باید به آن توجه شود. حجاب در واقع پوشش مناسبی است که بانوان عزیز را از انحرافاتی که بدخواهان درصدد ترویجش در جامعه هستند، مصون می‌دارد. 

وی تاکید کرد: حجاب برای بانوان می‌تواند به‌عنوان یک سپر دربرابر هجمه‌های غیرمنصفانه‌ای که دشمنان قصد ترویج آن را در جامعه توسط خود زنان دارند، عمل کند. 

شهردار مشهد با بیان این مطلب که موضوع حجاب و عفاف صرفاً در ایران و اسلام مطرح نیست، افزود: حجاب یک موضوع جهانی است که متفکرین غربی هم به این نتیجه رسیده‌اند که اگر حجاب و عفاف در قالب دینشان، پیش از این، مورد توجه قرار می‌گرفت، دیگر دچار مشکلات امروزی خود نمی‌شدند. 

قلندرشریف با تاکید بر این مطلب که حجاب صرفاً مختص زنان نیست و مردان نیز باید حجاب مدنظر خود را در جامعه داشته باشند، گفت: فلاسفه غربی و بزرگان مختلف، موضوع حفظ حجاب و عفاف در جامعه را مورد تاکید قرار داده‌اند که در جامعه ما نیز این مسئله مورد اهمیت بوده و یکی از ارزش‌های دین مبین اسلام است.

وی با اشاره به برگزاری همایش "گوهر عفاف" افزود: برگزاری همایش‌هایی با موضوع عفاف و حجاب در جهت تبیین این موضوعات به نحو مطلوب و کارشناسانه از طریق تبیین و روش‌های ایجابی، نه سلبی، مطلوب است. 

وی در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم در جهت تقویت عفاف و حجاب در جامعه به نحوی که بزرگان دین توصیه کردند، گام برداریم و موثر باشیم.

گفتنی است صبح امروز (۲۴ تیر ۱۴۰۳) همایش تبیینی مولفه‌های عمومی عفت باعنوان "گوهر عفاف" با حضور شهردار مشهد مقدس و دبیران عفاف و حجاب در دستگاه‌های اجرایی مشهد و بسیجیان سازمان بسیج شهرداری مشهد و سخنرانی حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در میدان شهدا، تالار شهر مشهد، برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->