صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رخت عزای حسینی بر تن مشهد

  • کد خبر: ۲۳۹۱۱۹
  • ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
مدیریت شهری مشهد، هم نوا با ایام عزاداری اباعبدا... (ع)، فضای مشهد را برای مراسم این ایام مهیا کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، با فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، مدیریت شهری مقدماتی را با هدف ایجاد فضا و بستر مناسب برای عزاداری زائران و مجاوران، فراهم کرده است. در همین راستا قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد از فضاسازی و سیاه‌پوشی شهر مشهد هم‌زمان با ایام ماه محرم خبر داد و گفت: برای حفظ منظر شهری و جلوگیری از نصب پراکنده پرده‌های مناسبتی هیئات مذهبی در محل‌های مختلف و نامناسب، سازه‌های ثابت و سیار در سطح شهر جانمایی و نصب شده است.

مهدی یعقوبی افزود: با آغاز ماه محرم فعالیت‌های ویژه‌ای در این راستا آغاز شد و در آستانه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، این اقدامات و فعالیت‌ها شدت یافته است. بر این اساس پرچم‌های الوان برروی عرشه پل‌ها تعویض شده و در همین راستا ۱۱۲۰ پرچم مشکی برروی عرشه پل‌ها نصب شده است؛ همچنین متن تسلیت تاسوعا و عاشورا در ۴۳۰ المان خورشیدی سطح شهر اکران شده است و آذین‌بندی‌های معابر منتهی به حرم مطهر به مناسبت این ایام به رنگ قرمز تغییر کرده است.

۵ هزار پاکبان، برای پاکیزگی شهر در تاسوعا و عاشورا

وی ادامه داد: در این ایام بیش از ۵ هزار نیروی خدمات شهری نیز وظیفه نظافت و پاکسازی شهر را بر عهده دارند، ضمن اینکه برای نظافت و شست‌وشوی معابر منتهی به حرم مطهر رضوی در این ایام، ماشین‌آلات مورد نیاز خدمات شهری پیش‌بینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم برای رفع نازیبایی‌ها در سطوح فضای سبز شهر با اولویت خیابان‌های منتهی به حرم مطهر انجام شده و آموزش تفکیک از مبدأ و کاهش پسماند ویژه مساجد، هیئات مذهبی و پایگاه‌های بسیج در ایام محرم در دستورکار قرار دارد.
یعقوبی ادامه داد: برای خدمت‌ر‌سانی بهتر به زائران بارگاه منور رضوی، استقرار چهار کانکس نانوایی در معابر محدوده حرم مطهر نیز پیش‌بینی شده است.

سرویس‌دهی رایگان قطار شهری و اتوبوس‌رانی در روز‌های تاسوعا و عاشورا

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد اظهار کرد: با توجه به افزایش تردد در زمان‌های خاص در ایام محرم، اطلاع‌رسانی لحظه‌ای ترافیکی انجام می‌شود و برای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان و زائران در روز‌های تاسوعا و عاشورا، هماهنگی لازم با دستگاه‌های خدمت‌رسان برای کنترل ترافیک در معابر انجام شده است.
یعقوبی درباره برنامه‌های سازمان اتوبوس‌رانی در ایام محرم گفت: افزودن صد دستگاه اتوبوس به ناوگان خطوط منتهی به حرم مطهر و سرویس‌دهی صلواتی در روز تاسوعا و عاشورای حسینی از برنامه‌های این سازمان است.

وی به اقدامات سازمان تاکسیرانی اشاره کرد و افزود: ۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه تاکسی شبکه‌های بیسیم در خطوط مبادی ورودی و اطراف حرم مطهر فعال هستند و هفت پایگاه دریافت شکایات مردمی در این محدوده‌ها راه‌اندازی شده است.
یعقوبی اضافه کرد: در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی سرویس‌دهی خطوط ۱ و ۲ قطارشهری رایگان خواهد بود و هم‌زمان با شروع دهه اول محرم ساعات کاری پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر افزایش یافته است.

ساخت و نصب ۱۳ المان ویژه محرم در شهر

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد درباره برنامه‌های اجرایی سازمان اجتماعی و فرهنگی گفت: اکران ۳ هزار پرچم آویز ستونی، ۳ هزار پرچم بیرقی بی‌آرتی، ۳ هزار پرچم بیرقی سردری مشکی در سطح شهر پیش‌بینی شده است.

وی افزود: همچنین به مناسبت این ایام دویست استرابورد و بیلبورد با موضوع ماه محرم در سطح شهر نصب شده و دویست پرچم اهتزاز و پنجاه قاب مفاخر در شهر مشهد اکران شده است. معاون شهردار مشهد تصریح کرد: ساخت و نصب سیزده المان ویژه محرم، اجرای شصت نمایش خیابانی، برپایی مراسم شیرخوارگان حسینی در فرهنگ‌سرای زیارت، برگزاری همایش کوهپیمایی خانوادگی همراه با قرائت زیارت عاشورا و ... از دیگر برنامه‌های این سازمان در ایام محرم است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.