صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرعامل شرکت آب‌و‌فاضلاب مشهد گفت: خروج از بحران به معنای وضعیت مطلوب نیست و کماکان در شرایط صددرصدی نیستیم.

حسن اسماعیلیان در گفت‌وگو با شهرآرانیوز در خصوص وضعیت فعلی سد‌های مشهد، اظهار کرد: وضعیت بارندگی‌ها در نیمه اول سال آبی بسیار نگران‌کننده بود؛ به طوری که ذخیره سد‌ها به حداقل خود رسیده بود و حجم سد دوستی به کمتر از ۵ درصد رسید که تاکنون چنین‌وضعیتی را تجربه نکرده بودیم، از طرفی شرایط سایر سد‌ها نیز مطلوب نبود، اما برخلاف انتظارات، در اردیبهشت و خرداد شاهد وضعیت مطلوب بارندگی‌ها بودیم. گرچه به اندازه بارندگی‌های پاییز و زمستان تاثیرگذار نبود، اما خوشبختانه از حالت بحرانی خارج شدیم.

وی افزود: امروز میانگین حجم سد‌های مشهد به ۱۸ درصد رسیده است. خروج از بحران به‌معنای وضعیت مطلوب نیست کما اینکه هنوز دو پیک مصرف دیگر را در مرداد ماه و نیمه اول شهریور پیش‌رو داریم، اما ان‌شاءالله با مدیریت و اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها، بهبود وضعیت بارندگی و نیز مدیریت مصرف مردم، از تابستان به‌خوبی عبور خواهیم کرد. مردم توجه داشته باشند کماکان در شرایط صددرصدی نیستیم، که مستلزم مدیریت مصرف خانوارهاست.

مدیرعامل شرکت آب‌و‌فاضلاب مشهد با اعلام اینکه در ۳ ماه نخست سال، مصرف در مشهد نسبت به مدت مشابه، ۲.۵ درصد کاهش داشته است، عنوان کرد: به طور کلی بیشتر مصرف آب در حوزه کشاورزی است و برای بخش کشاورزی باید تمهیدات و اقدامات لازم اندیشیده شود، اما باید توجه شود که نمی‌توان هر آبی را برای شرب مصرف کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.