طی ۱۰ روز اخیر، ۴۰۰ نفر در کشور دچار گرمازدگی شدند حفر چاه شماره ۴ در اراضی سوران طرقبه | نیاز به آبرسانی منظم با صدور مجوز بهره وری از چاه ها دستگیری ۲ رمال و دعانویس در مشهد رایج‌ترین خطا‌های سیستمی ثبت نام در سامانه سرویس مدارس مشهد کارکردن موقتی نوجوان در تابستان؛ آری یا نه؟ توصیه به معلمان برای استفاده از محتوا‌های آموزشی جدید در کنار کتب درسی پاکستان هزینه صدور ویزا برای شهروندان ۱۲۶ کشور جهان را رایگان کرد | شهروندان ایران می‌توانند ظرف ۲۴ ساعت ویزای پاکستان بگیرند اسامی وازلین‌های غیرمجاز اعلام شد رعایت قوانین منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها روی میز دیوان محاسبات بیش‌از ۱۵ هزار نفر از کادر درمان کشور برای امدادرسانی به غزه آماده هستند مهم‌ترین نشانه‌های سرطان در مردان چیست؟ فراخوان ثبت‌نام موکب‌های مردمی برای ارائه خدمات به جاماندگان اربعین حسینی تاکید پدافند غیرعامل کشور بر تقویت زیرساخت‌ها برای مقابله با پشه آئدس موادغذایی مفید برای پیشگیری از آرتروز زانو افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع۲ با نور شبانه صفحه‌نمایش‌ها رئیس‌کل دادگستری خراسان‌رضوی: مجتمع‌های قضایی جدید در مشهد مقدس افتتاح می‌شود خلاف‌کاری که ‌پنج‌سال‌ونیم از عمرش را به‌خاطر یک دختر در زندان مشهد بود + عکس چشم‌انتظاری بازنشستگان برای صدور احکام حقوقی | آیا حقوق مردادماه بازنشستگان با احتساب مبلغ متناسب‌سازی واریز می‌شود؟ نکاتی مهم در انتخاب بهترین کوله‌پشتی برای پیاده‌روی اربعین ساده‌ترین روش برای جلوگیری از آسیب‌های بینایی انجام اقدامات پیشگیرانه در محیط کار است آمار عجیب از سقط جنین در کشور اعلام شد پاکبان کاشانی بسته میلیاردی را به صاحبش بازگرداند + عکس
سرخط خبرها

افزایش ۵۰ درصدی مصرف آب در مشهد

  • کد خبر: ۲۴۲۷۵۶
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
افزایش ۵۰ درصدی مصرف آب در مشهد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: میزان مصرف آب در روز‌های گرم مشهد ۵۰ درصد نسبت به میانگین مصرف روز‌های عادی افزایش یافت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حسین اسماعیلیان اظهار کرد:  هفته گذشته میزان مصرف آب در مشهد به بیش از یک میلیارد لیتر در شبانه‌روز رسید که نسبت به هفته قبل از آن ۲۵ درصد و نسبت به میانگین سال ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: امسال شرایط خیلی سختی برای تامین آب کلانشهر مشهد پیش‌بینی می‌شد که بارندگی اردیبهشت و خرداد کمی وضعیت را بهبود بخشید و با اجرای طرح‌های اضطراری، شرایط سخت تامین آب تا حدودی هموار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: با وجود بارندگی‌ها و اجرای طرح‌های اضطراری، اکنون تنها حدود ۱۷ درصد از حجم ذخیره آب در سد‌های مشهد شامل «طرق، دوستی، کارده و ارداک» آب دارد.

اسماعیلیان افزود: پیش‌بینی شده مشهد در هفته جاری نیز با افزایش دما مواجه باشد و از طرفی در دهه آخر صفر حضور جمعیت چندمیلیونی زائر و عزادار را در مشهد خواهیم داشت، لذا برای گذر از این شرایط مدیریت مصرف و همراهی مردم بسیار ضروری است.

وی اضافه کرد: کولر‌های آبی با مصرف حدود ۲۵۰ لیتر در شبانه روز، بیشترین مصرف آب تابستانی را به خود اختصاص داده اند، از این رو شهروندان می‌توانند با کاهش مدت زمان روشنی کولرها، استفاده از دور کُند آن و همچنین تجهیز این کولر‌ها به سایه‌بان، مصرف آب را به کمترین برسانند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: کوتاه کردن مدت زمان دوش گرفتن و استفاده از فلاش تانک‌های استاندارد از دیگر روش‌های مدیریت مصرف آب است.

اسماعیلیان اظهار امیدواری کرد که با همراهی شهروندان، مشهد تابستان گرم و شرایط اوج مصرف را بدون مشکل پشت سر بگذارد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->