صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

همزمان با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، هیئت عزاداری قبةالحسین (ع) در میدان سعدی مشهد، «حسینیه کودک» را برای افزایش معرفت اهل بیت (ع) در جمع کودکان راه‌اندازی کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، آنچنان که در توصیه‌های دینی مورد تاکید قرار گرفته و مبتنی بر سیره و روش ائمه اطهار (س)، در آموزش مفاهیم دینی به کودکان می‌بایست از ادبیات و مفاهیمی متناسب با سن کودک استفاده کرد و چه بسا استفاده از ادبیات و مفاهیم غیرمناسب، می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد. موضوعی که غالبا مورد توجه افراد و گروه‌هایی که در زمینه تربیت کودکان فعالیت می‌کنند، قرار داشته است.

در روز‌هایی که مصادف با ایام عزاداری سید و سالار شهیدان است، برخی از هیئات مذهبی نیز با توجه به این موضوع مهم، تلاش کرده‌اند در کنار عزاداری، فضایی را برای افزایش مفاهیم دینی برای کودکان فراهم کنند.

از جمله این هیئات مذهبی، هیئت قبه‌الحسین (ع) است که برنامه‌های عزاداری آن، امسال در مسجد الله در حاشیه خیابان دانشگاه برگزار می‌کند و در کنار برنامه‌های مرسوم و عمومی، فضایی با عنوان «حسینیه کودک» را در کنار برنامه ایجاد کرده است. فضایی که از یک سو والدین با سپردن کودکان خود در آن، با احساس امنیت نسبت به سلامت و آرامش فرزندان، در مراسم عزاداری شرکت می‌کنند و از سوی دیگر، کودکان نیز در کنار همسالان خود، در برنامه.‌های این حسینیه شرکت کرده و مفاهیم دینی را با زبان بازی و قصه فرا می‌گیرند.

شاید مهمترین بخش برنامه‌های حسینیه کودک، حضور حجت‌الاسلام جعفری است که سال‌ها است در زمینه انتقال مفاهیم دینی به کودکان فعال بوده به «عمو جعفری» مشهور است.

عمو جعفری در کنار کودکان، واقعه عاشورا را با زبان قصه روایت می‌کند و کودکان نیز با این زبان روایت، هر چه با اهلبیت (ع) همراهی می‌کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.