صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: از ابتدای سال تاکنون، ۹۶۴ مورد اعلام کودک‌آزاری به اورژانس اجتماعی استان داشتیم که از این تعداد، ۶۴ درصد آزار‌ها غفلت و مسامحه، ۱۹ درصد جسمی، ۲ درصد جنسی و ۴ درصد روانی بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حمیده محدث، معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی، امروز (۲۷ تیرماه)، در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت هفته بهزیستی که در شیرخوارگاه حضرت‌علی‌اصغر(ع) برگزار شد، اظهار کرد: آمار کودک‌‎همسری و کودک‌‎آزاری به دلایلی محرمانه است؛ زیرا برای کودک‌‎آزاری می‌توان تعاریف متفاوتی به کار برد.

وی افزود: وقتی در مباحث تخصصی می‌خواهیم از کودک‌آزاری صحبت کنیم، حتی اگر غفلت هم اتفاق افتاده باشد، کودک‌آزاری است. بیشترین درصد تماس‌های اورژانس اجتماعی کودک‌آزاری بوده و بسیاری از کودک‌آزاری‌ها در اثر غفلت است. از ابتدای سال تاکنون، ۹۶۴ مورد اعلام کودک‌آزاری به اورژانس اجتماعی استان داشتیم که از این تعداد، ۶۴ درصد آزار‌ها غفلت و مسامحه، ۱۹ درصد جسمی، ۲ درصد جنسی و ۴ درصد روانی بوده است.

محدث بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون، مورد کودک‌همسری به ما معرفی نشده است؛ زیرا بیشتر مداخله توسط خود دادستانی انجام می‌شود. در مناطق خاصی از استان، درگیر کودک‌‎همسری هستیم که تدابیر لازم را خود دادگستری انجام می‌دهد و ما در تیم‌های مداخله خود بیشتر وارد مباحث مشاوره می‌شویم.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی عنوان کرد: در زمینه آسیب‌های اجتماعی، افزایش زیادی نداشتیم. کل تماس‌های صورت‌گرفته با اورژانس اجتماعی از سال گذشته، ۲۵ هزار و ۶ مورد بوده و در چهارماهه اول امسال، ۴۹۲۳ مورد تماس داشتیم. سال گذشته، واحد سیار اورژانس اجتماعی ۹۰۰۰ خدمت انجام داده و امسال نیز حدود ۲۸۳۱ مورد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه سامان‌دهی کودکان کار در سال گذشته، ۱۱۷۷ نفر را شناسایی و سامان‌دهی کردیم که از ابتدای امسال نیز ۱۱۵ نفر اضافه شده‌اند. در شش‌ماهه اول سال گذشته، ۶۵ درصد کودکان سامان‌دهی شده و در شش‌ماهه دوم، ۷۰ درصد اتباع بیگانه بودند. سکونت بیشتر این کودکان در کشور غیررسمی است و قانونی نیست؛ اما به دلیل اینکه کودک هستند به آن‌ها ارائه خدمت می‌کنیم. سال گذشته، تنها هشت درصد کودکان سامان‌دهی‌شده در سال قبل از آن، به چرخه کار بازگشتند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.