صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

گزارش وزیر نیرو از مصرف برق در تابستان امسال

  • کد خبر: ۲۳۹۵۴۵
  • ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
وزیر نیرو گزارشی از میزان مصرف برق و رکوردشکنی چندباره مصرف در تابستان امسال ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علی اکبر محرابیان در بخشی از جلسه امروز هیات دولت با ارائه گزارشی از میزان مصرف برق و رکوردشکنی چندباره مصرف در تابستان امسال، افزود: شکل‌گیری گنبد حرارتی در غرب آسیا باعث افزایش متوسط درجه حرارت شده و هر درجه افزایش دما در کشورمان مصرف برق را حدود هزار و ۸۰۰ مگاوات افزایش می‌دهد. در حالی که این شرایط باعث شده در کشور‌های همسایه و جهان که از نظر زیرساخت هم بعضا شرایط بهتری از ما دارند، شاهد انتشار جدول خاموشی روزانه و قطعی‌های گسترده برق باشیم،، اما به لطف خدا در ایران شرایط مدیریت شده و قطعی‌های ناشی از حوادث نیز امسال ۱۵ درصد نسبت به پارسال کاهش داشته است.

وزیر نیرو با اشاره به افزایش تامین برق صنایع در سال جاری اظهار کرد: از ۱۰ هزار مگاوات تولید برق برنامه‌ریزی شده از سوی صنایع بزرگ، هزار و ۷۰۰ مگاوات به بهره‌برداری رسیده و باقی هم در حال اجراست. جا دارد از همراهی و همکاری وزارتخانه‌های نفت و صمت در مدیریت تامین برق در شرایط پیک مصرف قدردانی کنم.

وی همچنین با اشاره به وضعیت صنعت آب و برق و خاموشی‌های گسترده و طولانی در ایام آغازین فعالیت دولت سیزدهم از جمله تنش آبی و اعتراضات مردمی در ۱۵ استان کشور و همچنین طرح برخی مسائل در ایام تبلیغات انتخاباتی درباره وضعیت تامین آب و برق خاطرنشان کرد: حدود ۸۰ درصد نیروگاه‌های برق‌آبی کشور در مسیر رود کارون قرار دارد، ولی امسال با وجود کاهش ۴ میلیارد مترمکعبی آورده این رودخانه، در تولید برق و تامین آب عملکرد مطلوبی داشتیم و میزان آبی که در این حوزه تاکنون مصرف شده و تا پایان شهریور ماه تحویل خواهد شد، نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه است. در حالی که میزان آب تحویلی در این حوزه در سال ۱۴۰۰، حدود ۹۰۰ میلیون مترمکعب بود، دولت سیزدهم این حوزه را با بیش از ۲ و نیم میلیارد مترمکعب آب تحویل دولت چهاردهم خواهد داد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.