صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کلید اولیه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد

  • کد خبر: ۲۳۹۵۴۸
  • ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰
همزمان با انتشار کلید اولیه نوبت دوم کنکور، امکان اعتراض داوطلبان به سئوالات آزمون آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، کلید اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت دوم) امروز چهار شنبه۲۷ تیر بر روی سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشورر قرار گرفت و داوطلبان می‌توانند از تاریخ مذکور حداکثر تا روز چهارشنبه مورخ ۳ مرداد هر گونه مطلبی در خصوص سوالات و کلید آزمون دارند، منحصرا" از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به این سازمان اعلام نمایند.

ضمنا" دفترچه سوالات تمامی گروه‌های آزمایشی خارج از کشور نیز امروز چهارشنبه مورخ ۲۷ تیر بر روی سایت این سازمان قرار می‌گیرد و کلید اولیه آن نیز روز یکشنبه مورخ ۳۱ تیر منتشر خواهد شد.

نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ در روز‌های ۲۱ و ۲۲ تیر ماه سال جاری برگزار شد. تعداد ۵۱۲ هزار و ۶۱۰ داوطلب امروز در چهار گروه آزمایشی علوم انسانی، ریاضی و فنی، هنر و زبان‌های خارجی در ۴۰۸ شهرستان، ۶۲۵ حوزه امتحانی اصلی و ۱۷۴۷ حوزه امتحانی فرعی رقابت کردند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه برگزار شد و آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی بعد از ظهر امروز پنجشنبه ۲۱ تیرماه و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۲۲ تیر ماه برگزار شد.

در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، تعداد ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب شرکت کردند که ۶۲۰ هزار و ۵۵۷ نفر آنها زن و ۳۶۳ هزار و ۶۵۷ نفر نیز مرد هستند. در واقع ۶۳ درصد این داوطلبان زن و ۳۷ درصد مرد بودند.

تعداد یک میلیون ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ ثبت نام کردند که زنان ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر به نوعی ۶۳ درصد داطلبان را تشکیل دادند. با این احتساب آمار داوطلبان نوبت دوم کنکور کاهش یافته است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.