قیمت بلیت پرواز نجف -تهران به ۱۲ میلیون تومان رسید گذرنامه زیارتی اربعین چند روزه صادر می‌شود؟ + جزئیات پلمب یک واحد صنفی به‌دلیل عرضه مرغ تاریخ‌گذشته در سبزوار (۲۷ تیر ۱۴۰۳) بازرس کل خراسان رضوی: سیل ۲۶ اردیبهشت مشهد با قصور همراه بوده است اشک‌های پسر ۱۹ ساله‌ای که یک نفر را در مشهد به قتل رساند + عکس ترفندهای تمیز کردن خانه چرا مردان نباید مجرد بمانند؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٢٧ تیر ١۴٠٣) | بارش رگباری باران در نیمه شمالی استان در اواخر هفته مصرف بی‌رویه‌ مُسکن‌ها می‌تواند برای بدن مضر باشد وزارت بهداشت: طی ۲ سال گذشته، ۲ هزار پزشک به مناطق محروم اعزام شدند خبر جدید از واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی (۲۷ تیر ۱۴۰۳) انتشار کلید اولیه کنکور‌ها و دفترچه سؤالات خارج‌ازکشور (۲۷ تیر ۱۴۰۳) تأخیر چهارساعته پرواز مشهد_کیش (۲۶ تیر ۱۴۰۳) کشف بزرگ اموال سرقتی در مشهد | ۲۱۵۰ کیلو کابل سرقتی برق و مخابرات در روز‌های گرم تابستان چند لیوان آب بنوشیم؟ پیش‌بینی رگبار باران و رعدوبرق در برخی استان‌ها طی ۵ روز آینده (۲۷ تیر ۱۴۰۳) کدام نان‌ها ماندگارتر هستند؟ آیا نگهداری نان در فریزر کار درستی است؟ ۸۲ درصد مادران باردار در خراسان رضوی زیر پوشش مراقبت‌های بهداشتی هستند احکام جدید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی چه زمانی صادر می‌شود؟ ویدئو| ورود کامیون به میان جمعیت عزاداری در شهر نکا زلزله ۴.۶ ریشتری سالند در استان خوزستان را به لرزه درآورد (۲۶ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

انتشار کلید اولیه کنکور‌ها و دفترچه سؤالات خارج‌ازکشور (۲۷ تیر ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۳۹۴۴۴
  • ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
انتشار کلید اولیه کنکور‌ها و دفترچه سؤالات خارج‌ازکشور (۲۷ تیر ۱۴۰۳)
کلید اولیه همه کنکوری‌ها و دفترچه سؤالات تمامی گروه‌های آزمایشی خارج‌ازکشور امروز، چهارشنبه، منتشر می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ در روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه سال جاری، برگزار شد. در این آزمون‌ها، تعداد ۵۱۲ هزار و ۶۱۰ داوطلب در چهار گروه آزمایشی در ۴۰۸ شهرستان، ۶۲۵ حوزه امتحانی اصلی و ۱۷۴۷ حوزه امتحانی فرعی رقابت کردند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم‌انسانی صبح روز پنجشنبه برگزار شد و آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی بعدازظهر همان روز (۲۱ تیر ۱۴۰۳) و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه (۲۲ تیر ۱۴۰۳) برگزار شدند.

کلید اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت دوم) امروز (چهارشنبه، ۲۷ تیر) بر روی سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند از تاریخ مذکور، حداکثر تا روز چهارشنبه (۳ مرداد)، هرگونه مطلبی درخصوص سؤالات و کلید آزمون را منحصراً از طریق سامانه پاسخگویی الکترونیکی، به این سازمان اعلام نمایند.

ضمناً دفترچه سؤالات تمامی گروه‌های آزمایشی خارج‌ازکشور نیز امروز (۲۷ تیر) بر روی سایت این سازمان قرار می‌گیرد و کلید اولیه آن نیز روز یکشنبه (۳۱ تیر ۱۴۰۳) منتشر خواهد شد.

در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، تعداد ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب شرکت کردند که ۶۲۰ هزار و ۵۵۷ نفر آن‌ها زن و ۳۶۳ هزار و ۶۵۷ نفر نیز مرد بودند. در واقع ۶۳ درصد این داوطلبان زن و ۳۷ درصد مرد بودند.

تعداد یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند که زنان ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر بودند و به‌نوعی، ۶۳ درصد داطلبان را تشکیل دادند. با این احتساب، آمار داوطلبان نوبت دوم کنکور کاهش یافته است.

ثبت‌نام نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳، طی روزهای ۲۹ و ۳۰ فروردین‌ماه و ثبت‌نام با تأخیر نیز در ۶ و ۷ خرداد ماه انجام شد.

در گروه آزمایشی ریاضی در مجموع، ۱۲۵ هزار و ۱۱۹ نفر داوطلب شرکت کردند که مردان با ۸۱ هزار و ۱۱۳ نفر، ۶۵ درصد داوطلبان این گروه آزمایشی کنکور را تشکیل دادند.

در گروه آزمایشی علوم تجربی نیز ۴۷۱ هزار و ۳۹۰ داوطلب شرکت کردند که ۳۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر آن‌ها، به‌نوعی ۶۷ درصد این داوطلبان، زن بودند.

همچنین در گروه آزمایشی علوم‌انسانی، ۲۷۰ هزار و ۷۵۲ داوطلب شرکت کردند که زنان ۱۷۷ هزار و ۶۴۸ نفر از جمعیت این داوطلبان را تشکیل می‌دهند، به نوعی ۶۶ درصد آن‌ها، زن بودند.

در گروه آزمایشی هنر، ۴۶ هزار و ۳۱ نفر شرکت کردند که زنان با ۳۵ هزار و ۷۷۹ نفر ۷۸ درصد داوطلبان را تشکیل می‌دهند و در گروه آزمایشی زبان نیز ۷۰ هزار و ۹۲۲ نفر شرکت کردند که زنان با ۴۷ هزار و ۵۲۴ نفر، ۶۷ درصد داوطلبان را از آن خود کردند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->