صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

جوان دهه هشتادی وقتی با داییش تماس گرفت و کمک خواست، دیگر دیر شده و خون‌آلود روی زمین افتاده بود و قاتلانش پا به فرار گذاشته بودند.

به گزارش شهرآرانیوز، عقربه‌های ساعت دقایق اولیه بامداد ۲۸ خرداد را پشت سر می‌گذاشتند که خبر جنایتی هولناک قاضی ویژه قتل عمد مشهد را به بیمارستان رضوی کشاند. بررسی‌های مقدماتی نشان داد جوان ۲۲ ساله‌ای به نام «حمیدرضا - ی» هدف ضربات چاقو قرار گرفته و در مرکز درمانی جان خود را از دست داده است. خیلی زود دامنه تحقیقات به بولوار توس کشید و مشخص شد پرایدسوار ۲۲ ساله در نزاعی هولناک به قتل رسیده است که بین سرنشینان خودرو‌ها رخ داده بود.

در همین حال دایی مقتول که شاهد صحنه جنایت بود به قاضی محمود عارفی‌راد گفت:خواهرزاده‌ام به تازگی پرایدش را تعمیر کرده بود که در آخر شب با یکدیگر سوار پراید او شدیم و به طرف توس ۳۹ رفتیم. آنجا من برای انجام امور بانکی در کنار دستگاه خودپرداز پیاده شدم و حمیدرضا هم به طرف میدان معراج رفت، ولی چند دقیقه بعد هراسان و سراسیمه با من تماس گرفت و در حالی که فریاد می‌زد چند جوان قصد دارند او را کتک بزنند از من خواست به دادش برسم.

وی ادامه داد: من هم به سوی میدان معراج حرکت کردم و ناگهان خودرو خواهرزاده‌ام را در آن سوی بولوار دیدم که دو خودروی پژو پارس و پراید مسیرش را سد کرده بودند. در این لحظه عاملان نزاع در تاریکی شب گریختند و حمیدرضا هم که خون‌آلود بود از من خواست از خودرو ضاربان عکس بگیرم، ولی من دچار استرس بودم و نتوانستم عکس واضحی از پلاک خودرو‌های آنان بگیرم.

با توجه به اهمیت و حساسیت این جنایت شبانه، بلافاصله گروهی از کارآگاهان زبده اداره جنایی آگاهی با هدایت مستقیم سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس پلیس آگاهی مشهد) وارد عمل شدند و تحقیقات تخصصی را برای دستگیری عاملان این نزاع مرگبار آغاز کردند و موفق شدند تا صبح روز بعد ۳ متهم اصلی این پرونده را در کوی امام هادی (ع) و بولوار توس دستگیر کنند.

متهمان ۱۷، ۱۸ و ۱۹ ساله که به ترتیب «محمدجواد - س»، «نیما -ر» و «محمدامین - ر» نام دارند، به پلیس آگاهی منتقل شدند و به قتل جوان ۲۲ ساله با انگیزه کل‌کل غرورآمیز هنگام رانندگی اعتراف کردند. چند روز بعد متهمان این پرونده جنایی مقابل دوربین قوه قضاییه قرار گرفتند تا صحنه جنایت را بازسازی کنند.

در همین حال ابتدا سروان آرمین منفرد (افسر پرونده) خلاصه‌ای از محتویات پرونده و چگونگی دستگیری عاملان قتل جوان ۲۲ ساله را شرح داد و سپس با دستور قاضی عارفی‌راد هر کدام از متهمان به تشریح نقش خود در این ماجرای هولناک پرداختند.

محمدامین در حالی که اشک‌ریزان مدعی بود شعله‌های سرکش غرور زندگیش را تباه کرده است، درباره چگونگی وقوع جنایت گفت: آن شب من سوار پژو پارس بودم و دوستانم سوار پراید بودند و به طرف میدان معراج در حال حرکت بودیم که درگیری لفظی با راننده پراید دیگری رخ داد و خیلی زود کار به ناسزاگویی و توهین کشید. دوستانم با پراید به تعقیب جوان پرایدسوار رفتند و من هم پدال گاز را فشردم و در نزدیکی توس ۳۶ حد فاصل میدان معراج و فهمیده مسیر او را سد کردیم.

وی ادامه داد: دوستانم با جوان پرایدسوار درگیر شدند و من هم چاقوی محمدجواد را که روی زمین افتاده بود برداشتم و ضربه‌ای به پشت او زدم که خون‌آلود نقش بر زمین شد. وقتی به طرف میدان شهید فهمیده فرار کردیم، بین راه از خودمان عکس گرفتیم که در صورت دستگیری وانمود کنیم چاقو نداشته‌ایم. اما بعد از آنکه دستگیر شدیم، کارآگاهان مستنداتی به ما نشان دادند که نتوانستیم انکار کنیم. محمدجواد با سر به شیشه خودرو خورده و زخمی شده بود.

متهم گفت: من تک‌پسر خانواده هستم و قرار بود ازدواج کنم، ولی رفیق‌بازی و کل‌کل جوانی مرا نابود کرد. اگر می‌دانستم غرور و اینگونه خودنمایی‌ها چنین بلایی به سرم می‌آورد، غلط می‌کردم دست به چاقو بزنم و جان تک‌پسر دیگری را بگیرم. من تعمیرگاه جلوبندی داشتم و زندگیم را سپری می‌کردم که این‌گونه تباه شدم.

با پایان اعترافات متهمان که آنان نیز اظهارات عامل اصلی این جنایت را تایید کردند، قاضی محمود عارفی‌راد دستور انتقال آنان به زندان را صادر کرد تا این پرونده جنایی دیگر مراحل دادرسی را طی کند.

منبع: خراسان

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.