صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تصاویر خادمان حسینی در مشهد به نمایش درآمد

  • کد خبر: ۲۳۹۶۵۱
  • ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از نمایش تصاویر خادمان حسینی مشهدالرضا در مشهد، در ایام محرم و در قالب ۵۰ قاب به عنوان مفاخر این کلانشهر خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، جاوید کیانی افزود: حاج حسن جمالی، سیدرضا موید و ماه‌رخسار، جزو خادمان برجسته‌ای هستند که تصاویرشان در کنار سایر خادمان حسینی (ع) در معرض دید شهروندان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین برای نخستین بار عرصه نموداری شهر مشهد به گالری آثار هنرمندان برجسته کشور از جمله استاد محمود فرشچیان و استاد حسن روح الامین و دیگر هنرمندانی که در خصوص عاشورا، امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و اهل بیت (ع) اثر هنری خلق کرده اند، اختصاص یافت.

معاون شهردار مشهد ادامه داد: این آثار در قالب ۳۰۰ بیلبورد، ۳۰۰ استرابورد، هشت تلویزیون شهری، ۸۰ نمایشگر ستونی و ۳۰۰ تلویزیون قطار شهری به نمایش گذاشته شد.

کیانی افزود: فضاسازی شهری نیز در ۳۰۰ بیلبورد، ۳۰۰ استرابورد، هفت تلویزیون شهری و هشت نمایشگر ستونی با محوریت های مختلف از جمله «آزادگان عالم در خیمه حسین اند»، «باز این چه شورش است که در خلق عالم است»، «ای وای بر دلم»، «نه سیدالشهدا بر جدال طاقت داشت، نه ذوالجناح دگر تاب استقامت داشت» انجام شده است.

وی گفت: پنج هزار عدد آویز ستونی، پنج هزار عدد بیرقی بی‌آرتی، سه هزار عدد سردری با رنگ مشکی در خیابان های شهر و همچنین ۱۳ پرچم بزرگ ساختمانی و ۵۰۰ سازه هیآت در خیابان های شهر نصب شده است.

کیانی افزود: همچنین برای حفظ منظر شهری و جلوگیری از نصب پراکنده پرده‌های مناسبتی هیآت مذهبی در محل‌های مختلف و نامناسب، سازه‌های ثابت و سیار در سطح شهر جانمایی و نصب شده است.

منبع: ایرنا

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.