صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مجلس امام حسین(ع) انسان ساز است

  • کد خبر: ۲۳۹۷۴۲
  • ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷
روایتی از روضه های خانگی قدیمی مشهد که علاوه بر ذکر مصیبت اهل بیت(ع) به اقدامات فرهنگی برای کودکان هم می پردازند.

به گزارش شهرآرانیوز، عشق به امام حسین (ع) همیشه در وجود همه مسلمان بوده است، اما در ایام محرم این عشق به جوشش درمی‌آید، بدون این‌که برای آن جریان‌سازی خاصی صورت گیرد و مردم با عشق ذاتی خود خانه و محله‌هایشان را سیاه‌پوش می‌کنند و به عزاداری مشغول می‌شوند.

امروز به یکی دیگر از روضه‌های خانگی قدیمی مشهد سری زدیم، روایت امروز، روضه خانگی بی بی فاطمه هاشمیان است که به رسم دوران کودکی اش، حالا منزلش اش را وقف امام حسن (ع) کرده است.

بی بی فاطمه هاشمیان با بیان اینکه روضه‌های خانگی را از سال ۷۱ در منزلم اغاز کردم بیان میکند:در ایام کودکی در روستایی زندگی می‌کردم که به لحاظ امکانات محروم بود بطوریکه حتی نمازخانه نداشت، پدرم یک منزل بزرگ در روستا ساخت و وقف امام حسین (ع) کرد که در ایام محرم و صفر روضه به پا شود.

وی ادامه میدهد: وقتی به مشهد آمدیم سنت حسنه روضه خانگی جریان داشت صدای پدرم همیشه در گوشم می پیچید که می‌گفت ما در زمان امام حسین (ع) نبودیم که یاریگر دین خدا باشیم، اما می‌توانیم با برپایی مجالس عزاداری پرچم دین خدا را بالا نگه داریم.

مسئول این هیات خانگی ادامه می‌دهد:علاوه بر روضه ماهانه، تمامی شهادت ها، ایام محرم و صفر، ایام فاطمیه در منزل ما ذکر مصیبت اهل بیت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هدفم از برگزاری روضه‌های خانگی کسب فیوضات معنوی است می‌گوید: من هر چه دارم از برکات روضه‌های خانگی است کمبودی در زندگی ام ندارم هر مقدار هزینه‌ای برای روضه‌ها می‌کنم به همان میزان به حسابم بر میگردد.

وی درخصوص برکات مادی و معنوی روضه‌های خانگی میگوید: یکی دیگر از برکات روضه‌های خانگی، تربیت دینی فرزندان و نوه هایم است مکتب امام حسین (ع) انسان ساز است و معتقدم در مسیر همین روضه‌ها می‌توان هویت دینی را در کودکانمان شکل داد.

فاطمیان می‌گوید: علاوه بر برگزاری روضه‌های خانگی تبلیغ دین برای کودکان ونوجوان هم انجام می‌دهم مثلا کتابچه‌های تبلیغ حجاب و نماز را به عنوان هدیه می‌دهم و خودم برای کودکان احکام به زبان ساده می‌گویم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.