صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی گفت: ما توافقی می خواهیم که در قالب آن «یحیی السنوار» رئیس حماس در غزه تسلیم شود.

به گزارش شهرآرانیوز، «بزالل اسموتریچ» مدعی شد که تنها راه بازگرداندن صهیونیست‌های اسیر در نوار غزه، افزایش فشار نظامی بر جنبش حماس است.

وی افزود: ما دنبال توافقی هستیم که یحیی السنوار در آن تسلیم شود، نه اسرائیل و اگر ارتش اسرائیل در محور فیلادلفیا باقی نماند، نتیجه آن از سر گیری تقویت جنبش حماس خواهد بود.

در همین راستا، رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «هیأت اسرائیلی اعزام شده برای مذاکره در قطر، به اسرائیل بازگشته و هیچ هیأتی از اسرائیل در آنجا حضور ندارد.»

در همین حال، روزنامه صهیونیستی «معاریو» نوشت: «در مذاکرات جاری در دوحه ـ پایتخت قطر ـ پیشرفت‌هایی برای دستیابی به توافق میان اسرائیل و حماس حاصل شده و تلاش‌هایی برای پر کردن اختلافات موجود بر سر مسائل مهم در جریان است.»

رادیو رژیم صهیونیستی نیز دیروز (چهارشنبه) اعلام کرد که پیشرفت‌هایی در مذاکرات با جنبش حماس درباره محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح در جنوب غزه حاصل شده و هدف از مذاکرات جاری درباره توافق مبادله اسرا، دستیابی به راه حل‌های فوری درباره مسائل مورد اختلاف میان طرفین است.

در همین حال، دیوید بارنیا، رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) چهارشنبه شب گفت: اصرار نتانیاهو بر شرایط جدید، توافق مذاکرات با حماس را با شکست روبه رو خواهد کرد.

وی خواستار تبادل هرچه زودتر اسرا با جنبش مقاومت شد و خطاب به نتانیاهو افزود: اسیران زن اسرائیلی در غزه وقت این را ندارند که یک سازو کار جدیدی در این منطقه برای آزادی آنها ایجاد شود.

بارنیا ادامه داد: ساز و کار نظارت بازگشت افراد به شمال نوار غزه چندین هفته به طول خواهد انجامید.

همزمان با این اظهارات، خانواده پنج نفر از نظامیان زن صهیونیست که در نوار غزه اسیر هستند، از نخست وزیر رژیم اسرائیل خواستند تا پیش از عزیمت به نیویورک، برای آزادی اسرا با جنبش حماس توافق کند.

نتانیاهو به دعوت کنگره آمریکا، قرار است ۲۴ جولای (۳ مرداد) در این نهاد سخنرانی کند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.