صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رسانه‌های خبری گزارش دادند که امروز یک نقص فنی در یکی از سرور‌های Crowd Strike بر کار بسیاری از رسانه‌ها، بیمارستان‌ها و فرودگاه‌ها در سراسر جهان تأثیر گذاشته است.

 به گزارش شهرآرانیوز، رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند شبکه‌های تلویزیونی، بانک‌ها و فرودگاه‌ها در سراسر جهان به دلیل قطع گسترده برق با مشکل مواجه شده‌اند و ویندوز بسیاری از کامپیوتر‌ها به صورت ناگهانی از کار افتاده است.

شبکه اسکای‌نیوز نیز از دسترس خارج شده و مخاطبان این شبکه گفته‌اند که به جای برنامه‌های عادی پیام عذرخواهی را بر روی صفحه خود ارسال کرده است.

در لندن فرودگاه گاتویک اعلام کرده که پرواز‌ها به دلیل از کار افتادن سامانه‌های بازرسی مسافران با تأخیر انجام می‌شود.

مسافران در فرودگاه لاتون در انگلستان نیز به دلیل مشکل مشابه سرگردان شده‌اند و شاهدان عینی از تشکیل صف‌ها طولانی برای بازرسی مسافران خبر دادند.

فرودگاه برلین نیز تمامی پرواز‌های خود را تا اطلاع ثانوی به دلیل آنچه «نقص فنی» خوانده شده به حالت تعلیق درآورده.

بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل ریلی هم هشدار داده‌اند که ممکن است مجبور شوند سفر‌ها را لغو کنند.

گزارش‌ها از فلسطین اشغالی نیز حاکی است در پی قطع سراسری سیستم‌های رایانه‌ای صف‌های طولانی در سوپر مارکت‌ها و ادارات پست سرزمین‌های اشغالی تشکیل شده است. فعالیت فرودگاه بن‌گوریون نیز متوقف شده است.

مایکروسافت از نقص فنی در سیستم‌های خود در سراسر جهان خبر داده و اعلام کرد که در حال انجام اقدامات جبرانی برای رفع این مشکل مرتبط با ویندوز است. 

مایکروسافت ۳۶۵ در جدیدترین به‌روزرسانی درباره اختلال‌های گسترده جهانی در فعالیت فرودگاه‌ها، بانک‌ها، شبکه‌های تلویزیونی و شرکت‌های حمل و نقل ریلی اعلام کرد که در حال تلاش برای رفع «برخی مشکلات فنی» است.

این شرکت اعلام کرده که سرویس‌های تحت فعالیت مایکروسافت به دلیل تلاش‌ها برای کاستن از مشکلات با «بهبودی ادامه‌دار» روبرو هستند.

گفته می‌شود اختلال در سرویس‌های ابری شرکت مایکروسافت باعث اختلال‌های سراسری جهانی در فعالیت بسیاری از شرکت‌های مالی، حمل و نقل و رسانه‌ای شده است.  

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.