صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی اقدامات ایران برای مقابله با فعالیت‌های خصمانه آمریکا در محاکم داخلی و بین المللی در پرونده‌های مختلف خبر داد و گفت: پرونده‌های ترور حاج قاسم سلیمانی، تحریم‌های آمریکا و حمایت ایالات متحده از گروهک‌های تروریستی از موارد بررسی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، ابراهیم رضایی درباره نشست سه روزه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در مشهد در حال برگزاری است، گفت: این نشست سه روزه با هدف رسیدن به فهم مشترک برای اقدامات و برنامه‌های مهم کمیسیون در چهار سال آینده، بررسی اولویت‌های کمیسیون، ایجاد ساختار و سازوکار مناسب برای اجرای برنامه‌های کمیسیون، رسیدن به تحلیل جامع برای استماع آخرین وضعیت کشور در حوزه اطلاعاتی، دفاعی و سیاست خارجی، ایجاد آمادگی بیشتر برای تعامل با دولت جدید، اشراف به برنامه هفتم توسعه و سایر قوانین، تعیین اولویت‌های تقنینی، نظارتی و اولویت دهی به طرح‌ها و لوایح و تقویت برنامه‌های نظارتی از روز گذشته آغاز شده است.

وی افزود: در روز گذشته آیین نامه داخلی کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی گزارشی از قانون برنامه هفتم توسعه و آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ارائه دادند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در نشست نوبت عصر روز گذشته وحید جلال زاده رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی در مجلس یازدهم، گزارشی از اقدامات انجام شده کمیسیون در آن دوره برای آشنایی نمایندگان جدید ارائه داد و اولویت‌هایی را در حوزه‌هایی نظارتی و تقنینی برای دوره جدید کمیسیون در مجلس دوازدهم پیشنهاد کرد.

رضایی تصریح کرد: معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اطلاعات نیز درباره اقدامات خصمانه ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی در حوزه حقوقی و کیفری گزارشی ارائه داد.

وی اضافه کرد: همچنین درباره اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تحرکات خصمانه آمریکا در محاکم داخلی و بین المللی در پرونده‌های مختلف از جمله درباره اقدامات تروریستی متعدد آمریکا علیه ایران، مانند ترور حاج قاسم سلیمانی و سایر شخصیت‌ها، تحریم‌های آمریکا علیه ایران و حمایت آمریکا از گروهک‌های تروریستی گزارشی ارائه شد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور سردار طلایی نیک معاون توسعه، مدیریت و برنامه ریزی راهبردی امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در نشست کمیسیون، گفت: او گزارشی از مسوولیت‌ها، وظایف و اقدامات تحولی این وزارتخانه در حوزه توسعه صنایع دفاعی، صادرات دفاعی، زنجیره تامین، معیشت کارکنان و بازنشستگان نیرو‌های مسلح، دیپلماسی دفاعی و اقدامات حقوقی این وزارتخانه در حوزه حفاظت ارائه داد و اولویت‌های تقینی این دستگاه را نیز برشمرد.

رضایی خاطرنشان کرد: در ادامه اعضای کمیسیون به حرم مطهر رضوی مشرف شده و به رئیس‌جمهور شهید ادای احترام کردند. نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز و فردا همچنان در مشهد ادامه خواهد داشت و روز شنبه (۳۰ تیرماه) به پایان می‌رسد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.