صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون فنی اجرایی منطقه‌۲ شهرداری: پارک خطی این محدوده با ۶۳‌میلیارد تومان اعتبار تا آبان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز، تابستان سه سال پیش شرکت آب منطقه‌ای استان اقدام به تخریب‌۱۷۲ واحد مسکونی ساخته‌شده در بستر کال اسماعیل‌آباد کرد تا از وقوع حوادث احتمالی، جلوگیری کند. این اقدام با هدف بهبود ایمنی و فراهم‌سازی شرایط برای اجرای پروژه‌ای بزرگ‌تر در زمینه توسعه فضای سبز و بهسازی مسیر آب این منطقه صورت گرفت. کال اسماعیل‌آباد بین روستای اسماعیل‌آباد و مجتمع تجاری الماس‌شرق قرار گرفته، طول کال ۶ هزارو ۵۲۵ متر و مساحت آن نزدیک به ۵۰‌هکتار است.

در پانزده سال گذشته عده‌ای اقدام به ساخت خانه در مسیر کال کرده‌اند. همین موضوع سبب شده که حریم کال دستخوش تغییراتی نظیر ساخت‌وساز‌های غیرمجاز شود. با توجه به اهمیت حفظ حریم کال‌ها به عنوان مسیر‌های طبیعی سیلاب‌ها ضرورت دارد که به حفظ حریم این موارد توجه شود. بر همین اساس مقرر شد که خانه‌های ساخته شده در داخل کال تخریب شود و در ادامه شهرداری اقدام به احداث فضای سبز کند. 

موضوعی که همچنان در حال اجراست. به گفته برخی از شهروندان روند اجرای این پروژه به کندی پیش می‌رود و همین موضوع سبب طرح گلایه‌هایی از سوی شهروندان شده است. شهروندان محله اسماعیل‌آباد از پیشروی کُند این پروژه نگران هستند. بار‌ها و بار‌ها خواستار توجه بیشتر مسئولان به این موضوع شده‌اند. 

اجرای این پروژه قرار است سبب بهبود کیفیت زندگی و ایجاد فضایی سبز و زیبا در محله شود، با این حال هنوز به طور کامل محقق نشده و همین امر نارضایتی ساکنان را به دنبال داشته است. آنها به اهمیت و ضرورت این پروژه و تغییراتی که به‌واسطه آن در محله ایجاد می‌شود اشاره دارند و در این ارتباط انتظار دارند که کار‌ها با سرعت بیشتری پیش برود تا مشکلات موجود هرچه زودتر رفع شود.

کند پیش رفتن پروژه پارک خطی

به منظور بررسی دقیق‌تر و مشاهده وضعیت پروژه از نزدیک، همراه با چند شهروند دغدغه‌مند محله از پروژه بازدید می‌کنیم. این بازدید فرصتی فراهم آورد تا مشکلات و موانع موجود بر سر راه پیشروی پروژه شناسایی و تحلیل شود. در طول این بازدید، یکی از ساکنان محله با بیان اینکه احداث این پروژه گام بزرگی برای بهبود اوضاع محله است، افزود: محله اسماعیل‌آباد محروم است و امکانات زیادی ندارد. قطعا احداث این بوستان در محله سبب می‌شود فضای محله متفاوت باشد. با این همه اجرای این پروژه بسیار کُند پیش می‌رود.

این شهروند معتقد است که این روند کند سبب بروز چالش‌هایی شده است. به اعتقاد ساکنان محله اسماعیل‌آباد، حضور معتادان متجاهر در برخی نقاط پروژه در حال احداث از جمله آسیب‌های تأخیر در احداث این پروژه است. به گفته این شهروندان، معتادان متجاهر در گوشه‌و‌کنار این پروژه اقدام به استعمال مواد مخدر می‌کنند و در ادامه وارد محله‌های اطراف می‌شوند و اقدام به سرقت می‌کنند.

ناصری یکی دیگر از شهروندان به ما می‌گوید: روند کند پروژه فضای سبز در مسیر کال اسماعیل‌آباد برای ما مشکل‌ساز شده است. گرد‌و‌غبار ناشی از تجمع خاک در این پروژه وارد خانه‌های ساکنان می‌شود. با این شرایط و در این هوای گرم امکان بازگذاشتن پنجره‌ها وجود ندارد.

این شهروند در ادامه خواستار توجه مسئولان و اهتمام آنها برای اجرای هرچه سریع‌تر این پروژه شد. او در این باره می‌گوید: این پروژه دو سال زمان برده است. برای اجرای پروژه، مردم همراهی لازم را داشتند و منازل در مسیر کال را تحویل دادند. اکنون نوبت مسئولان شهری است که به مشکلات ساکنان محله رسیدگی کنند.

دو وعده برای محله

اما برای بررسی چرایی روند کند پروژه کال اسماعیل‌آباد سراغ معاون فنی اجرایی منطقه‌۲ شهرداری می‌رویم. محسن قره‌خانی با بیان اینکه سه سال پیش ۱۴۲ پلاک در مسیر کانال تملک و تخریب شد، این‌طور توضیح می‌دهد: بدنه‌سازی کال از سوی سازمان عمران شهرداری انجام شد. سپس شهرداری برای این محدوده پروژه پارک خطی ۵/۶ هکتاری شامل زمین بازی، زمین ورزشی، نمازخانه و سرویس بهداشتی تعریف کرد.

او درباره زمان اجرای پروژه می‌گوید: زمان اجرای پروژه هجده ماه بود که بنا به معارضات در مسیر پروژه کمی به تعویق افتاد، ولی این پروژه تا آبان امسال به بهره‌برداری می‌رسد تا شهروندان از آن استفاده کنند. به گفته معاون فنی اجرایی شهرداری منطقه‌۲ برای اجرای این پروژه مبلغ ۶۳‌میلیارد تومان اعتبار درنظرگرفته شده است.

سالن ورزشی برای اسماعیل‌آباد

قره‌خانی در ادامه با اشاره به احداث یک معبر دوازده‌متری در مجاورت پارک خطی بیان می‌کند: یک سالن ورزشی نیز تعبیه شده است که ۶۰‌میلیارد تومان اعتبار دارد و پیمانکار مشغول کار روی پروژه است. اجرای این پروژه ۲۴‌ماه به طول می‌انجامد. همچنین مرحله گودبرداری و خاک‌برداری انجام شده است. قره‌خانی به شهروندان اطمینان می‌دهد که با رفع موانع و تسریع در روند کار، فضای سبز محله اسماعیل‌آباد به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید و ساکنان منطقه می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.