صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دفتر رسانه‌ای ولایت ننگرهار در شرق افغانستان اعلام کرده است که کمک‌های بشردوستانه ایران برای آسیب‌دیدگان طوفان و سیلاب اخیر به این ولایت رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مقامات کنسولگری ایران هفته گذشته در دیدار با مقامات محلی طالبان وعده ارسال کمک به آسیب‌دیدگان ناشی از طوفان اخیر در این ولایت را داده بودند.

امروز، دفتر رسانه‌ای این ولایت اعلام کرده است که جمهوری ایران به قول خود عمل کرده و برای مردم این ولایت کمک‌های بشردوستانه ارسال کرده است.

بهرام جمالی، معاون کنسولگری ایران در ننگرهار، به معاون والی طالبان در این ولایت گفت: دولت و مردم ایران از حوادث اخیر در این ولایت ناراحت هستند و این کمک‌ها را به نشانه هم‌دردی با برادران و خواهران افغان خود ارسال کرده‌اند.

این درحالی است که سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در این باره گفت: همکاران ما می‌گویند که ۷۳۴ خانواده به کمک‌های بشردوستانه فوری نیاز دارند. مرکز پذیرش در گذرگاه مرزی تورخم که به عنوان نقطه اصلی ورودی برای افرادی است که از پاکستان بازمی‌گردند، به‌شدت تحت تأثیر طوفان قرار گرفته است.

براساس آمار‌های رسمی، در نتیجه تندباد‌های شدید و باران روز دوشنبه در ولایت ننگرهار، ۵۲ تن جان باختند و حدود ۳۵۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

در همین حال سازمان بین‌المللی حفاظت از کودکان سه‌شنبه اعلام کرد که در اثر بارندگی و سیلاب در ولایت‌های ننگرهار، لغمان و کنر دست‌کم ۴۰ نفر کشته شدند و ۴۰۰ خانه نیز تخریب شده‌اند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.