صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شاخص کل در روزی که نماد‌های مهم و تاثیرگذار بازار درگیر مجامع بودند، منفی غیرمنتظره‌ای را متحمل شد. اما سرنوشت بازار در دومین روز معاملاتی هفته چگونه رقم خواهد خورد؟

به گزارش شهرآرانیوز، در پایان معاملات اولین روز کاری هفته جاری، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰.۴۷ درصدی، معادل ۱۰ هزار و ۲۶۵ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۱۹۲ هزار و ۴۱۳ واحدی قرار گرفت. افت ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۰.۳۵ درصدی (معادل دو هزار و ۴۵۹ واحد) در پله ۷۰۱ هزار واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز شنبه، بالغ بر دو هزار و ۸۰۷ میلیارد تومان نشان می‌داد. این تابلو همچنین حجم معاملات روز شنبه را ۵.۴ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد. 

از سوی دیگر، بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از خروج سرمایه آنها از بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز شنبه بورس از خروج ۳۱۰ میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.

پیش بینی بورس یکشنبه

معاملات روز شنبه بازار سهام در حالی منفی پیش رفت که نماد‌های موثر زیادی در تالار شیشه‌ای غایب بودند و نماگر‌های سهامی قامت سرخ به خود گرفتند. بخش زیادی از بازار درگیر مجامع بود و این موضوع، تاثیر چشمگیری بر جریان معاملات داشت.

با وجود خلوتی بازار، گزارش‌های میان‌دوره‌ای سه ماهه، واکنش بازار و اهالی آن را به همراه دارند. شمای کلی گزارش‌های میان‌دوره‌ای شرکت‌ها نتوانسته توجه و اقبال خریداران و سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند.

در این میان، تغییر تیم دولت و مستقر شدن کابینه دولت چهاردهم در پاستور، کورسوی امید سهامداران برای تغییر روند این روز‌های بورس شده است. دولت چهاردهم نیز صحبت‌هایی در زمینه بورس کرده است، اما سهامداران منتظر اجرایی شدن تصمیمات جدید در ورطه عمل هستند.

البته باید توجه داشت، بسته‌های حمایتی که در نقش مسکن عمل می‌کنند، چاره کار بازار در بلندمدت نخواهند بود. در چهار سال آینده، اهالی تالار شیشه‌ای انتظار دارند دخالت دولت در قیمت‌گذاری‌ها به حداقل برسد تا بازار سهام راه خود را در پیش گیرد.

در راستای پیش بینی بورس یکشنبه، می‌توان انتظار تداوم خروج پول حقیقی‌ها از بازار را داشت. همچنین انتظارات سرمایه‌گذاران بورسی که در جریان معاملات نماد‌های اهرمی تبلور پیدا کرده است، نشان از احتمال بالاتر غلبه فروشندگان در بازار روز یکشنبه دارد.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.