صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهردار مشهدمقدس گفت: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است و مجموع ضلع شمالی و جنوبی، ۱۲۹ هکتار است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف، امروز ۳۱ تیرماه، در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز یک بوستان ۲۵ هکتاری جهان‌شهر در ضلع شمالی خیابان شهید فیاض‌بخش و بهره‌برداری از ۹ پروژه فرهنگی، عمرانی و ترافیکی در منطقه ۸، ضمن گرامیداشت یادوخاطره شهدایی که از این مکان به جبهه حق علیه باطل اعزام شدند، اظهار کرد: امروز روز خوبی است؛ زیرا شاهد بیش از دو سال همراهی و همدلی دستگاه‌های متعدد در استان هستیم.

وی افزود: شروع این اتفاق پس از تصویب قانون انتقال پادگان‌ها به خارج از شهر بود و همه تلاش کردند تا این امر محقق شد. خداوند را شاکریم که ما نیز در این اتفاق نقش کوچکی داشتیم. از تک‌تک اعضای شورا به‌ویژه آقای ناصحی که پیگیر این پروژه بودند، تشکر می‌کنم. تصور نمی‌کردیم که در مرکز شهر، عملیات ساخت پارک بزرگی را آغاز کنیم که در ضلع جنوب و شمال آن ۱۲۹ هکتار پارک احداث خواهد شد.

شهردار مشهدمقدس با بیان اینکه برکت این پروژه متعلق به علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و شهدایی است که از این مکان به‌سمت جبهه و شهادت، گام برداشتند، عنوان کرد: این پارک مزین به نام جهان‌شهر بوده؛ زیرا مشهدالرضا(ع) جهان‌شهر برکت و کرامت است. دراین‌راستا دو پارک برکت و کرامت نیز ایجاد شده تا یادگار این دوره خدمتی شورا و مدیریت شهری باشد. 

قلندرشریف ادامه داد: فرق این پارک با پارک‌های دیگر همین موضوعات است و با توجه به خاطرات بسیار زیاد ارتش در این مکان، موزه انقلاب احداث خواهد شد. مکانی که رهبر معظم انقلاب در آن بازداشت بودند نیز جزو محدوده موزه انقلاب اسلامی است. یکی دیگر از ویژگی‌های این پارک، درختان جنگلی بزرگ است که مردم می‌توانند از سایه آن استفاده کنند. این یادگاری به همه زائران تقدیم خواهد شد.

وی بیان کرد: در کنار این پروژه، ۹ پروژه منطقه ۸ نیز کلنگ‌زنی می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد که یکی از این پروژه‌ها، مسجد درون بوستان است. این مسجد که شهدای زیادی در آن نماز خواندند، به‌همت مدیریت شهری بازسازی، مناسب‌سازی و زیباسازی شد که هم‌زمان با دهه اول محرم، به بهره‌برداری رسید.

قلندرشریف افزود: پروژه‌هایی که شهرداری انجام می‌دهد، درآمد مادی ندارد و بزرگ‌ترین آورده مدیریت شهری، لبخند رضایت مردم است. هر کسی که از این پارک استفاده می‌کند، دعای خیر آن ذخیره آخرت همه کسانی می‌شود که در ساخت پروژه نقش داشتند.

وی با اشاره به اینکه مردم منتظر خبر‌های ویژه باشند، تصریح کرد: در صورت هماهنگی با آستان قدس رضوی، آخر هفته ۸۰۰۰ میلیارد تومان پروژه شهرداری در محدوده ثامن به بهره‌برداری خواهد رسید یا کلنگ‌زنی خواهد شد. همچنین سازمان بازآفرینی ۳۰۰۰ میلیارد پروژه در قالب ۶۰۰ واحد مسکونی حمایتی و ۶۰۰ جای پارک را کلنگ‌زنی خواهد کرد.

قلندرشریف اضافه کرد: عملیات اجرایی بیش از ۱۲ هزارمیلیارد پروژه بر‌زمین‌مانده بخش خصوصی نیز رسما آغاز خواهد شد. هفته آینده نیز پروژه بولوار قمربنی‌هاشم(ع) به طول چهار کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.