اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد امیر آذریان: هرکس برای شهدا قدم بردارد، به امنیت کشور کمک می‌کند شهردار منطقه۸ مشهد: اجرای پروژه‌های عمرانی در اراضی پادگان، حاصل تعامل ارتش با مدیریت شهری است گلایه ساکنان محله مهرآباد مشهد از انسداد یک پُل تشکیل ۶ کمیته تخصصی برای استقبال از زائران دهه آخر صفر در مشهد آغاز عملیات اجرایی فاز یک بوستان ۲۵ هکتاری جهانشهر در مشهد + فیلم ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و میدان فلسطین در مشهد | فوت عابر پیاده در تصادف با کامیون (۳۱ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۱۰۹ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۳ خودروی متخلف توقیف شدند (۳۱ تیر ۱۴۰۳) مرکز فرماندهی آتش نشانی و مدیریت بحران مشهد ساخته می‌شود دیدار هیئت عالی شهرداری مشهد با نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق نمایشگاه بین‌المللی پرچمدار دیپلماسی اقتصادی مدیریت شهری مشهد است واژگونی خودرو در شمال‌غرب مشهد ۸ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۳۰ تیر ۱۴۰۳) گلایه ساکنان محله اسماعیل‌آباد مشهد از روند کند اجرای پروژه فضای سبز این محدوده | پاییز، کال سرسبز می‌شود
سرخط خبرها

تشکیل ۶ کمیته تخصصی برای استقبال از زائران دهه آخر صفر در مشهد

  • کد خبر: ۲۴۰۲۰۰
  • ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
تشکیل ۶ کمیته تخصصی برای استقبال از زائران دهه آخر صفر در مشهد
با توجه به اینکه اوج حضور زائران و عزاداران آل‌الله در مشهد مربوط به دهه آخر ماه صفر است، از همین رو اقدامات و برنامه‌ریزی‌های بخش‌های مختلف شهر و استان به‌ویژه در حوزه مدیریت شهری برای این دهه آغاز شده و بنابر اعلام معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، شش کمیته تخصصی برای این دهه تشکیل شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، پس از گذراندن دهه اول محرم و انجام اقدامات متعدد فرهنگی، خدمات‌شهری و حمل‌ونقلی از سوی مدیریت شهری در شهر مشهد برای تسهیل در فعالیت‌های عزاداران حسینی و حضور زائران در اماکن مذهبی شهر و با توجه به اینکه اوج حضور زائران و عزاداران آل‌ا... در مشهد مربوط به دهه آخر ماه صفر است از همین رو اقدامات و برنامه‌ریزی‌های بخش‌های مختلف شهر و استان به ویژه در حوزه مدیریت شهری برای این دهه آغاز شده و بنا بر اعلام معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، شش کمیته تخصصی برای این دهه تشکیل شده است.

جاوید کیانی در گفتگو با شهرآرا درباره برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری برای دهه پایانی ماه صفر گفت: با توجه به حضور زائران در این دهه، شش کمیته تخصصی در راستای ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به زائران توسط مدیریت شهری تشکیل شده است و این شش کمیته شامل تکریم و استقبال از زائران، حمل‌ونقل و ترافیک، اطلاع‌رسانی، حراست و حفاظت، خدمات شهری و نظارت و بازرسی می‌شود.

سیاه‌پوش‌شدن مشهد‌الرضا(ع) در دهه اول محرم

کیانی همچنین در ادامه با اشاره به اقدامات مدیریت شهری در حوزه فضاسازی شهر و آماده‌سازی مشهد در دهه اول ماه محرم گفت: در دهه اول ماه محرم و ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان، اکران‌هایی با محوریت محرم در سطح شهر مشهد انجام شد، در این راستا تصاویر خادمان امام حسین (ع) در پنجاه قاب مفاخر شهری در سطح شهر اکران شد.

وی با اشاره به اکران سیصد بیلبورد، سیصد استرابورد، هفت تلویزیون شهری، رول میدان شهدا و هشت نمایشگر ستونی با محوریت ماه محرم، ادامه داد: اکران‌های انجام شده در راستای محرم و با محوریت‌های مختلف از جمله «آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند»، «باز این چه شورش است که در خلق عالم است»، «ای وای بر دلم»، «نه سید الشهدا بر جدال طاقت داشت، نه ذوالجناح دگر تاب استقامت داشت» است.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد درباره فضاآرایی شهری در شهر مشهد نیز گفت: پنج هزار عدد آویزستونی، پنج هزار عددبیرقی بی‌آرتی، سه هزار عدد سردری با رنگ مشکی درخیابان‌های شهر و همچنین سیزده پرچم بزرگ ساختمانی و پانصد سازه هیئات به مناسبت دهه اول محرم در خیابان‌های شهر نصب شد.

کیانی همچنین از حمایت پانصد ایستگاه صلواتی در قالب طرح حسینیه‌ای به وسعت شهر خبر داد و افزود: به مناسبت دهه اول محرم، از پانصد ایستگاه صلواتی در قالب طرح «حسینیه‌ای به وسعت شهر» حمایت شد. وی با بیان اینکه به مناسبت ماه محرم تمامی پرچم‌های الوان برروی عرشه پل‌ها نیز تعویض شد، ادامه داد: در همین راستا هزار و ۱۲۰ پرچم مشکی برروی عرشه پل‌ها توسط معاونت خدمات شهری نصب شده است؛ همچنین متن تسلیت دهه اول محرم در ۴۳۰ المان خورشیدی سطح شهر اکران شد و آذین‌بندی‌های معابر منتهی به حرم مطهر به مناسبت این ایام به رنگ قرمز تغییر کرد.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: ساخت و نصب سیزده المان ویژه محرم، اجرای شصت نمایش خیابانی، برپایی مراسم شیرخوارگان حسینی در فرهنگ‌سرای زیارت، برگزاری همایش کوه‌پیمایی خانوادگی همراه با قرائت زیارت عاشورا و ... از دیگر برنامه‌های این سازمان در دهه اول ماه محرم بود.

خدمت‌رسانی به زائران در عرصه میدان شهدا توسط نوجوانان

همچنین معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: در شب‌های تاسوعا و عاشورای حسینی، نوجوانان حاضر در چایخانه قاسم‌بن‌الحسن (ع) به زائران در عرصه میدان شهدا خدمت‌رسانی کردند.

محمد اسکندری‌نژاد افزود: در دهه اول ماه محرم از آثار هنرمندان برجسته کشور که در زمینه عاشورا، اثر هنری خلق کرده‌اند، در اکران‌های شهری استفاده شده است. به همین مناسبت و برای اولین بار اکران‌های شهری مشهد به گالری آثار هنرمندان برجسته کشور از جمله استاد محمود فرشچیان و استاد حسن روح الامین و سایر هنرمندانی که با موضوع عاشورا، امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و خاندان اهل بیت (ع) اثر هنری آفریدند، اختصاص پیدا کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->