صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تصمیم آمریکا و ژاپن برای امضای سند دفاع هسته‌ای

  • کد خبر: ۲۴۰۲۷۱
  • ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳
روزنامه ژاپنی یومیوری شیمبون امروز (یکشنبه) به نقل از منابع مطلع گزارش داد که ژاپن و ایالات متحده اولین سند مشترک در مورد سیاست بازدارندگی گسترده را تهیه خواهند کرد که شامل بندی در مورد عزم ایالات متحده برای محافظت از ژاپن با ابزار‌های مختلف از جمله سلاح‌های هسته‌ای است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ این روزنامه گزارش داد که سند مشترک حاوی موضع هر دو کشور در مورد تحقق سیاست بازدارندگی است.

بنا بر گزارش‌ها، این سند شامل بندی در مورد عزم ایالات متحده برای کمک به بازدارندگی منطقه‌ای ژاپن از طریق ابزار‌های مختلف از جمله سلاح‌های هسته‌ای و شناسایی فرصت‌هایی است که واشنگتن می‌تواند در زمان صلح و در مواقع اضطراری احتمالی از آنها استفاده کند.

در این گزارش آمده است: «این سند همچنین انواع موقعیت‌هایی را که ژاپن با آن مواجه است، مشخص می‌کند که در صورت وقوع آن، ایالات متحده می‌تواند گام‌های تلافی جویانه علیه کشور‌های ثالث بردارد و مسیر‌های احتمالی چنین واکنشی را مشخص کند.

در این گزارش همچنین آمده است که انتظار می‌رود وزرای دفاع ژاپن و ایالات متحده در نشستی در توکیو در اواخر ژوئیه در مورد محتوای احتمالی این سند، گفتگو کنند.

این گزارش می‌افزاید که این اقدام در پی مطرح شدن ادعای «تشدید تهدید هسته‌ای» چین و روسیه صورت می‌گیرد.

در سال ۲۰۱۰، دولت‌های ژاپن و ایالات متحده بحث در مورد راه‌های حفظ و تقویت بازدارندگی گسترده صحبت و رایزنی‌های منظم در مورد این موضوع را با حضور مقامات مسئول سیاست خارجی و امور دفاعی آغاز کردند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.