چگونه شکستن قفل گوشی عامل تیراندازی به ترامپ فقط ۴۰ دقیقه زمان برد؟ کدمورس جدید همستر کامبت (یکشنبه ۳۱ تیر) + آموزش راهنمای حل پازل در مینی گیم جدید همسترکامبت (یکشنبه ۳۱ تیر) کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (شنبه ۳۰ تیر) همه‌چیز درباره بازی تلگرامی «راکی ربیت» Rocky Rabbit + آموزش دریافت سکه بیشتر راهنمای حل پازل در مینی گیم جدید همسترکامبت کدمورس جدید همستر کامبت (شنبه ۳۰ تیر) + آموزش عامل اختلال گسترده در سیستم‌های رایانه‌ای جهان مشخص شد کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (جمعه ۲۹ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (جمعه ۲۹ تیر) + آموزش اپل می‌گوید برای آموزش هوش مصنوعی خود از ویدیوهای یوتیوب استفاده نکرده است «پیکسل ورس» لیست شد + قیمت اولیه (پنجشنبه ۲۸ تیر) کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (پنجشنبه ۲۸ تیر) مأموریت سازمان ملی هوش مصنوعی ایران چیست؟ کاهش میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل ایران در تیرماه ۱۴۰۳ پرفروش‌ترین برند‌های گوشی هوشمند در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴ | سامسونگ در صدر کدمورس جدید همستر کامبت (پنجشنبه ۲۸ تیر) + آموزش کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (چهارشنبه ۲۷ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (چهارشنبه ۲۷ تیر) + آموزش کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (سه‌شنبه ۲۶ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (سه‌شنبه ۲۶ تیر) + آموزش
سرخط خبرها

چگونه شکستن قفل گوشی عامل تیراندازی به ترامپ فقط ۴۰ دقیقه زمان برد؟

  • کد خبر: ۲۴۰۱۰۵
  • ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴
چگونه شکستن قفل گوشی عامل تیراندازی به ترامپ فقط ۴۰ دقیقه زمان برد؟
بر اساس گزارش‌های بلومبرگ و واشنگتن پست، اف‌بی‌آی از یک ابزار عرضه نشده از یک شرکت فناوری اسرائیلی به نام سِلِبرایت (Cellebrite) برای باز کردن قفل گوشی فردی که قصد ترور دونالد ترامپ را داشت استفاده کرد، و موفق شد آن را در کمتر از یک ساعت باز کند.

به گزارش شهرآرانیوز، بازرسان در دفتر میدانی FBI در پیتسبورگ ابتدا سعی کردند گوشی توماس متیو کروکس را با ابزار سلبرایت باز کنند، اما نتوانستند به داخل آن نفوذ کنند. افراد نزدیک به این تحقیقات در مصاحبه با بلومبرگ گفتند گوشی این فرد روز یکشنبه به آزمایشگاه FBI در کوانتیکو در ویرجینیا، فرستاده شد، جایی که ماموران با تیم اجرایی سلبرایت برای کمک به آن‌ها تماس گرفتند. سلبرایت نیز ابزار به عموم عرضه نشده‌ای را به FBI ارسال کرد که هنوز در حال توسعه است، اما قادر بود قفل گوشی کروکس را در مدت ۴۰ دقیقه باز کند.

هنوز FBI از اظهار نظر در مورد فرآیند باز کردن قفل این گوشی خودداری کرده است، اما سرعتی که اف‌بی‌آی توانست قفل گوشی کروکس را باز کند گویای پیشرفت‌های ابزار‌های واکاوی دستگاه‌های تلفن همراه (MDTF) در سال‌های اخیر است. البته نباید این واقعیت را نیز فراموش کرد که محققان نتوانستند این گوشی را با استفاده از ابزار‌هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارد، بشکنند که این قضیه نشان می‌دهد که چگونه سرعت پیشرفت‌ها در این حوزه شتاب پیدا کرده است و هر ابزاری در حوزه فناوری هر روز می‌تواند ابزار پیش از خود را منسوخ کند.

کروکس یک گوشی مدل جدید با برند سامسونگ در اختیار داشت که مانند تمامی دستگاه‌های این تولیدکننده مشهور گوشی‌های همراه کره ای، سیستم عامل اندروید به همراه داشت. اسناد داخلی شرکت سلبرایت که توسط منبع موثق ۴۰۴ Media به دست آمده است نشان می‌دهد که ابزار‌های شرکت سلبرایت که در حال حاضر در بازار وجود دارند نتوانسته‌اند قفل بسیاری از تلفن‌های همراه دارای سیستم iOS ۱۷.۴ یا جدیدتر که در گوشی‌های برند آیفون از اپل دیده می‌شود و همچنین گوشی‌های گوگل پیکس ۶، ۷ و ۸ را که خاموش شده‌اند باز کند.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های مختلف، اعضای اف‌بی‌آی در نشستی با اعضای کنگره در روز چهارشنبه گفته اند که کروکس تاریخ‌های حضور علنی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، و همچنین تاریخ کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در شیکاگو را جستجو کرده بوده است. طبق گزارش ها، کروکس به دنبال چهره‌های برجسته از جمله کریستوفر رای، رئیس اف بی آی و مریک گارلند، دادستان کل نیز بوده است.

به گفته منابع رسانه ای، مقامات اف بی آی همچنین گفتند که یک نمایه در اپلیکیشن Steam پیدا کرده اند که فکر می‌کنند متعلق به کروکس است و او یک پیام هشدار مرگبار را قبل از تیراندازی در این پلتفرم ارسال کرده است که در آن نوشته شده بود: ۱۳ ژوئیه اولین نمایش من خواهد بود، همانطور که اتفاق خواهد افتاد می‌توانید آن را تماشا کنید. البته سی ان ان بعداً گزارش داد که محققان اکنون معتقدند این یک حساب جعلی بوده و متعلق به کروکس نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->