صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: هزار و ۸۰۰ کودک و نوجوان بی‌سرپرست و بد سرپرست در ۹۵ خانه نگهداری فرزندان این استان مراقبت می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، حمیده محدث در دیدار با فرماندار تایباد، با اعلام این خبر، اظهار کرد: این کودکان در سنین زیر سه سال شیرخوار، سه تا ۶ سال، هفت تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۸ سال در این مراکز ساکن هستند.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی کودکان از مهمترین اولویت‌های مراکز بهزیستی است، اظهار کرد: ماهیانه ۲۵ میلیون ریال برای هر یک از فرزندان در این مراکز مستمری پرداخت می‌شود.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر در ۲۱ شهرستان استان خانه نگهداری فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست فعال است.

وی با اشاره به اینکه اتباع خارجی بیشترین کودکان کار خراسان رضوی هستند، گفت: در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ افزون بر ۷۰ درصد کودکان کار خیابانی استان از اتباع خارجی بودند که هزار و ۲۰۰ نفر از آنان ساماندهی شده‌اند.

محدث در ادامه با بیان اینکه هم اکنون ۲۵۰ خانواده خراسان رضوی متقاضی دریافت فرزند خواندگی هستند، بیان کرد: اغلب والدین به دنبال به فرزند گرفتن کودکان سالم و دارای سلامتی قطعی هستند، به همین دلیل کودکان دارای بیماری و معلول جزء گروهی از کودکان هستند که در مراکز بهزیستی ماندگار و حضورشان دائمی می‌شود.

به گفته وی، اما در این میان هستند افرادی که با نیت خیرخواهانه کودکان دارای بیماری خاص و معلول را به فرزندخواندگی قبول می‌کنند.

اختصاص ۲۰۴ میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان بهزیستی تایباد

همچنین فرماندار تایباد گفت: امسال ۲۰۴ میلیارد ریال اعتبار به حوزه اشتغال مددجویان بهزیستی این شهرستان اختصاص یافته است که سال قبل این رقم به ۱۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار رسید و بستر اشتغال ۱۷۵ نفر از معلولین این شهرستان فراهم شد.

مهدی شیردل افزود: هم اکنون بهزیستی شهرستان تایباد چهار هزار و ۸۵۳ توانیاب را تحت پوشش برنامه‌های حمایتی خود قرار داده است.

وی اظهار کرد: بهزیستی تایباد برای سه هزار و ۵۴۳ توانیاب تحت پوشش خود در این شهرستان ماهیانه ۵۵ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال مستمری پرداخت می‌کند.

فرماندار تایباد ادامه داد: در زمان حاضر فقط ۱۶۴ نفر از خانواده‌های تایباد در صف انتظار دریافت مستمری قرار دارند.

وی گفت: این نهاد حمایتی در تایباد، ۲۶۲ خانواده ۲ معلول، ۳۳ خانواده سه معلول، ۶ خانواده چهار معلول و یک خانواده ۶ معلول را تحت حمایت خود قرار داده‌اند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.