صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نگرانی اسرائیل از حمله بعدی حوثی‌ها

  • کد خبر: ۲۴۰۳۷۳
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
یک گزارش عبری احتمالاتی را که ممکن است بخشی از مرحله بعدی تشدید تنش باشد که جنبش «انصارالله» یمن در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به این کشور آغاز خواهد کرد، منتشر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی نوشت: این احتمال وجود دارد که حوثی‌ها (انصارالله) به حمله اسرائیل به استان حدیده با شلیک از یمن به سمت «اهداف حساس» در خاک اسرائیل پاسخ دهند.

به نوشته یدیعوت آحارونوت، این ممکن است شامل شلیک تلافی جویانه کم و بیش به اهدافی باشد که آنها قبلاً به مواضعی، چون ایلات، حیفا یا تل‌آویو حمله کرده‌اند، با این حال، نمی‌توان این احتمال را رد کرد که آنها سعی در «به چالش کشیدن» داشته باشند و به اهداف جدیدی که در بانک هدفشان وجود دارد، حمله کنند.

این روزنامه آورده است: «حوثی‌ها مدل‌های مختلفی از پهپاد، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک در اختیار دارند که برخی از آنها قبلاً علیه اسرائیل استفاده شده است. این تهدید ممکن است شامل آغاز مرحله پنجم تشدید تنش باشد که حمله به خاک اسرائیل یا استفاده از سلاح‌های جدید یا تهدید‌های اضافی در عرصه دریایی باشد.»

این روزنامه اشاره کرد گزینه‌های مختلف واکنش متناقض از هم نیستند و می‌توانند با هم ترکیب شوند. به عنوان مثال، گزینه دیگری برای پاسخ ارتش یمن وجود دارد که حمله مشترک ارتش یمن با مقاومت اسلامی در عراق است.

طبق این گزارش، ۲ طرف در هفته‌های اخیر متحد شده و قبلاً مسؤولیت حملات مشترک به خاک اشغالگران را بر عهده گرفته‌اند. از جمله اینکه «۲ گروه در هفته‌های اخیر گفته‌اند که با هم به اهدافی در حیفا و کشتی‌هایی در دریای مدیترانه حمله کرده‌اند و در یکی از مسؤولیت‌های منتشر شده در ژوئن، انصارالله گفت که آنها به همراه «مقاومت اسلامی در عراق، به چهار کشتی در بندر حیفا حمله کردند و با استفاده از چندین پهپاد، در ماه ژوئن، عملیات مشترکی بین این ۲ علیه یک هدف حیاتی در اشدود گزارش شد.

این روزنامه به نقل از یکی از مقامات یمن نوشت: «واکنش حوثی‌ها ممکن است به شکل‌های مختلف باشد و ممکن است حملات آنها به کشتی‌ها افزایش یابد و تهدید دریایی گسترش یابد و همچنین ممکن است تلاش دیگری برای حمله به تل‌آویو وجود داشته باشد، اما او همچنین احتمال واکنش واحد از سوی انصارالله و سایر گروه‌های مقاومت را مطرح کرد.»

وی گفت: با هماهنگی حزب‌الله لبنان، مقاومت اسلامی عراق و حماس، می‌توان از همه جهات به اسرائیل حمله کرد.طبق این گزارش، انصارالله یمن در ماه‌های اخیر از سوی کل «محور مقاومت» مورد تمجید قرار گرفته‌اند. سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی‌های اخیر خود تعهد آنها به فلسطین را بسیار تحسین کرد.

علاوه بر این، به نوشته یدیعوت آحارونوت، «انصارالله موشک‌هایی دارد که در سال ۲۰۱۴ به تصرف خود درآورد».

در این باره موسسه تحقیقات امنیت ملی رژیم صهیونیستی گزارش داد ارتش یمن در واقع به موشک‌های بالستیک میان برد و دوربرد، موشک‌های کروز، موشک‌های دریا به دریا، پهپاد‌های تهاجمی و انتحاری و ناوگانی از پهپاد‌ها مجهز است.

این موسسه خاطرنشان کرد انصارالله توانایی‌ها و مهارت‌های عملیاتی شهپاد‌ها را برای انجام حملات مرگبار به نمایش گذاشته است.

در واقع، عبدالملک بدر الدین الحوثی، رهبر گروه انصارالله یمن، گفت: «هدف قرار دادن یافا آغاز مرحله پنجم تشدید تنش است و ما آن را معادله جدیدی می‌دانیم که ادامه خواهد داشت و با اذن و حمایت خداوند ثبت می‌شود.»

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.