صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در نامه اخیر مخبر به وزارت کار، سه میلیون تومان واریزی به حساب حداقل‌بگیران تامین اجتماعی، «کمک معیشت» نامیده شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سی تیرماه، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، در نامه‌ای به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه، در مورد تصویب‌نامه مصوب جلسه ۱۴۰۳/۰۴/۲۴ هیات وزیران درخصوص «الحاق متنی به عنوان تبصره به بند ۱ تصویبنامه موضوع پرداخت ده میلیون ریال به صورت ماهانه به عنوان مبلغ علی الحساب متناسب سازی حقوق بازنشستگان» توضیح داد.

در این نامه آمده است که هیات وزیران مصوب کرده «سه میلیون تومان واریزی به حساب حداقل‌بگیران تامین اجتماعی، کمک معیشت است و برای سه ماه پرداخت می‌گردد». به این ترتیب، به گفته محمدزاده، حداقل‌بگیر تامین اجتماعی، مستمری‌بگیران حداقلی از لیست متناسب‌سازی کنار گذاشته شدند و مشخص نیست تکلیف متناسب‌سازی برای این گروه چه می‌شود.

این بازنشسته افزود: در حالیکه بازنشستگان در انتظار صدور احکام متناسب‌سازی هستند، هیات وزیران نامه‌ای را به تصویب می‌رساند که در آن سه میلیون تومان فقط کمک معیشتی است و صرفاً فقط برای سه ماه اول سال است و قرار نیست تداوم داشته باشد.

محمدزاده ادامه داد: در حالیکه صندوق‌های دولتی، برای پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی مصوبه دارند، چرا حداقل‌بگیران تامین اجتماعی از لیست متناسب‌سازی خط خورده‌اند؟

همه اینها در حالیست که هنوز تکلیف متناسب‌سازی سایر سطوح نیز در تامین اجتماعی مشخص نشده است.

منبع: ایلنا


 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.