صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی ایران می‌گوید که افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیط قطار شامل اتباع خارجی ساکن ایران نمی‌شود. این درحالی است که تدبیری برای تفکیک اتباع ساکن و اتباع گردشگر پیش‌بینی نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محسن قاضی‌زاده، عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی ایران امروز دوشنبه یک مردادماه ۱۴۰۳ در یک نشست خبری گفته است که افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیط قطار تنها برای گردشگران خارجی است.

این در حالی است که در درگاه‌های خرید اینترنتی بلیط قطار هیچ گزینه‌ای برای تفکیک اتباع خارجی ساکن ایران و اتباع خارجی که به عنوان توریست یا گردشگر وارد کشور شده‌اند، در نظر گرفته نشده است. با این حال عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی ایران می‌گوید که افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیط‌های قطار مشمول اتباع خارجی ساکن ایران نمی‌شود.

او ادامه داده است که پس از سه سال وقفه در اصلاح قیمت‌ها، امسال افزایش ٣٠درصدی قیمت بلیط قطار‌های ۵ ستاره مصوب شد. در سال‌های ١۴٠٠ و ١۴٠١ میزان افزایش قیمت بلیط قطار ۵ ستاره صفر درصد بود و در سال گذشته مشمول افزایش ١٠ درصدی شد در حالیکه مجموع افزایش نرخ تورم در این ٣ سال بیش از ١٠٠ بوده است.

قاضی‌زاده تصریح کرد که هرچند زمانی که قطار‌های ۵ ستاره راه‌اندازی شدند، مبنا این بود که این قطار‌ها مشمول قیمت‌های تکلیفی و مصوب نباشند و نظام مبنی بر عرضه و تقاضای بازار باشد، اما این موضوع به اجرا نرسید.

قاضی زاده با اشاره به قیمت بلیط قطار‌های ۵ ستاره تهران- مشهد گفته است که در حال حاضر قیمت بلیط قطار ۵ ستاره مسیر تهران - مشهد ٩٧٠ هزار تومان است که میزان استقبال را می‌توان از سرعت خرید ارزیابی کرد و شاهد آن هستیم که موجودی بلیت در بازار به صفر می‌رسد و قطار با ١٠٠ درصد ضریب اشغال در حال سیر است.

امین شعبانی، عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی در ادامه این نشست خبری گفته است که علاوه بر افزایش ٣٠ درصدی قیمت بلیط قطار ۵ ستاره، قیمت این بلیط برای گردشگران خارجی تا ۵٠ درصد افزایش پیدا کرده است.

شعبانی همچنین گفته است که افزایش ۵٠ درصدی مشمول اتباع خارجی ساکن ایران نمی‌شود و تنها کسانی که از خارج از ایران بلیط قطار خریداری می‌کنند مشمول این افزایش ۵٠ درصدی نرخ می‌شوند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.