صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس سارمان ملی سنجش با تشریح اقدامات این سازمان در سه سال گذشته گفت: با اصلاح مصوبه کنکور آسایش داوطلبان فراهم شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عبدالرسول پورعباس در اجلاس روسای دانشگاه‌ها در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: اولین اقدام سازمان سنجش حذف تقلب در کنکور سراسری بود و برای این منظور دستگاه قرائت پاسخنامه را خریداری کردیم و سرعت خواندن پاسخنامه ۱۵ تا ۱۶ روز کاهش یافت.

سرپرست سازمان ملی سنجش یکی دیگر از اقدامات سازمان سنجش را تعدد دفترچه در سه سال گذشته عنوان کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱ تنها ۴ دفترچه، سال گذشته ۸۳۲ دفترچه و امسال ۲۲۸۰ دفترچه تولید شد، وجود بستر ناسالم در کنکور سراسری طی سال‌های گذشته ما را ترغیب به بستر سازی مناسب کرد.

سرپرست سازمان ملی سنجش ادامه داد: عدم قطع اینترنت در نوبت دوم کنکور سال گذشته و نوبت اول و دوم کنکور امسال از دیگر اقدامات سازمان سنجش و با کمک وزارت علوم بود.

پورعباس شناسایی و دستگیری شبکه‌های کلاهبرداری و مدعی تخلفات، خرید دستگاه‌های چاپ دفترچه سوالات کنکور، اصلاح مصوبه کنکور سراسری و عدم قطعی‌ برق را از دیگر اقدامات سازمان متبوع خود در سه سال گذشته بیان کرد و ادامه داد: امسال برای اولین بار دو آزمون سراسری برگزار شد که هر کدام دو سال معتبر است و این مسئله آسایش داوطلبان را به همراه خواهد داشت‌.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.