صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به اخبار درز یافته در رسانه‌ها درخصوص محتوای بیانیه پایانی نشست گروه‌های فلسطینی در چین تاکید کرد که با هرگونه فرمولی که رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد، مخالفت خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ احسان عطایا، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که این جنبش با هر فرمولی که به صورت آشکار یا تلویحی رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد، مخالفت دارد و با گنجاندن فرمولی که قطعنامه‌های بین‌المللی را که منجر به رسمیت شناختن مشروعیت این رژیم غاصب می‌شود، مخالف است.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، وی در ادامه افزود همواره از سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) خواسته است که از به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی دست بکشد.

احسان عطایا همچنین تصریح کرد که جنبش جهاد اسلامی خواستار تشکیل کمیته اضطراری یا دولت اضطراری برای مدیریت جنگ در مقابله با نسل‌کشی و برنامه‌ها برای نابودی مسأله فلسطین شده است.

پیشتر برخی رسانه‌ها گزارش دادند که در بیانیه پایانی نشست، بر تعهد به تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس طبق قطعنامه‌های بین‌المللی ۱۸۱ و ۲۳۳۴ تاکید شده است.

در سال ۱۹۸۸، چین یکی از اولین کشور‌های جهان بود که کشور فلسطین را به رسمیت شناخت و دفتر نمایندگی آن در پکن در سال ۱۹۷۴ به سطح سفارت ارتقا یافت. این روزها، فلسطینی‌ها عمدتا برای حمایت دیپلماتیک در سازمان ملل متحد به چین متکی هستند.

گروه‌ها و جناح‌های مختلف فلسطینی شامل فتح و حماس امروز (سه شنبه) در پکن بیانیه‌ای را با هدف پایان دادن به اختلافات و تقویت وحدت فلسطین امضا کردند.

«وانگ یی» وزیر خارجه چین در مراسم امضای این بیانیه توسط نمایندگان این گروه‌ها حضور داشت.

وزیر امور خارجه چین تاکید کرد که توافقی بین ۱۴ جناح فلسطینی برای تشکیل «دولت آشتی ملی موقت» برای اداره غزه پس از جنگ صورت گرفته است.

وانگ در جریان امضای «بیانیه پکن» توافق برای تشکیل یک دولت آشتی ملی موقت را مهمترین نکته در شرایط حاضر دانست.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.