آیت‌الله علم‌الهدی: وظایف روحانیت با دستگاه‌های حکومتی تفاوت دارد | رسالت طلبه، ایستادگی در بیان حق است گزینه‌های نهایی ریاست دیوان محاسبات مشخص شدند (۲ مرداد ۱۴۰۳) سفیر ایران با مقام سعودی در مورد ۲ حاجی بازداشتی رایزنی کرد نامه جوانان بلژیکی خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۴ هزار تن برای درمان باید از غزه خارج شوند واکنش کره شمالی به لاف‌ دوستی ترامپ؛ کیم اهمیتی نمی‌دهد سخنگوی کرملین: مسکو به بهبود روابط ترکیه و سوریه علاقه‌مند است با حضور وزیر کشور ستاد اربعین در عراق برگزار شد جنبش جهاد اسلامی فلسطین: با هرگونه فرمولی که اسرائیل را به رسمیت بشناسد مخالفیم اعتراف یک رسانه آمریکایی به موفقیت حوثی‌ها در اخلال کشتیرانی اسرائیل در دریای سرخ حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک ون در لبنان (۲ مرداد ۱۴۰۳) کابینه دولت چهاردهم؛ نامزدهای پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معرفی شدند ارائه گزارش وزرای دولت سیزدهم در دیدار با رئیس جمهور منتخب روزنامه هاآرتص: نتانیاهو از یمنی‌ها می‌ترسد پزشکیان: رضایت مردم شاخص مدیریت ماست معاون وزیر امور خارجه روسیه: مقدمات امضای توافق جامع شراکت راهبردی با تهران تکمیل شده است آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال ایران | تفهیم اتهام وزیر سابق جهاد کشاورزی در پرونده چای دبش تل‌آویو: در صورت توافق ظرف ۶ هفته از غزه خارج می‌شویم آغاز عملیات بازآماد ناوشکن «سهند» در بندرعباس + ویدئو کمال خرازی: نگاه پزشکیان به سیاست خارجی مثبت است
سرخط خبرها

۱۴ هزار تن برای درمان باید از غزه خارج شوند

  • کد خبر: ۲۴۰۷۲۳
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
۱۴ هزار تن برای درمان باید از غزه خارج شوند
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که حدود ۱۴ هزار تن نیاز دارند به منظور درمان و معالجه از غزه خارج شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، سازمان جهانی بهداشت ضمن ابراز نگرانی نسبت به شیوع بیماری‌های همه‌گیر، اعلام کرد که حدود هزاران تن نیاز دارند به منظور درمان و معالجه از غزه خارج شوند.

یک مقام ارشد در سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه نسبت به احتمال شیوع بیماری همه‌گیر در غزه پس از کشف ویروس فلج اطفال در آب‌های فاضلاب ابراز نگرانی کرد.

«ایادیل ساپاربکوف»، رئیس تیم سازمان بهداشت جهانی که در زمینه فوریت‌های بهداشتی در اراضی اشغالی فلسطین نقش دارد، گفت: تعداد افرادی که ممکن است برای دریافت خدمات پزشکی مجبور به خروج از نوار غزه شوند به حدود ۱۴ هزار نفر رسیده است.

پیشتر هلال احمر فلسطین در غزه اعلام کرد: کمبود سوخت ما را مجبور کرد تا ۱۸ دستگاه آمبولانس را از چرخه خدمت‌رسانی خارج کنیم.

این نهاد همچنین تاکید کرد: ما نسبت به شیوع بیماری‌ها و بیماری‌های واگیردار میان آوارگان هشدار داده‌ایم.

پیشتر نشریه لنسِت (The Lancet) در گزارشی جدید با در نظر گرفتن تعداد کشته شده‌های فعلی جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و مرگ‌های غیرمستقیم مورد انتظار در آینده ارزیابی کرده است که شمار تلفات فلسطینیان ده‌ها برابر خواهد شد.

لنست در گزارش خود گفت: حتی اگر درگیری فوراً پایان یابد، در ماه‌ها و سال‌های آینده بسیاری از مرگ‌های غیرمستقیم به دلایلی مانند بیماری‌های باروری، مسری و حتی غیرواگیر ادامه خواهند داشت.

به گزارش لنست، با توجه به برآورد جمعیت نوار غزه در سال ۲۰۲۲ به تعداد ۲ میلیون و ۳۷۵ هزار و ۲۵۹، این میزان تلفات به ۷.۹ درصد از کل جمعیت غزه تبدیل می‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز برای دویست و نود و یکمین روز متوالی به جنایت نسل‌کشی در نوار غزه با انجام ده‌ها حمله هوایی و گلوله‌باران و کشتار غیرنظامیان در بحبوحه وضعیت انسانی فاجعه‌بار در نتیجه محاصره و آواره شدن بیش از ۹۵ درصد از جمعیت این باریکه ادامه می‌دهد.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ جنگی را علیه غزه آغاز کرده است که تاکنون بیش از ۱۲۸ هزار فلسطینی را شهید و مجروح کرده است و اکثریت آنها کودک و زن هستند. این حملات همچنین منجر به مفقود شدن بیش از ۱۰ هزار تن شده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->