صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌رضوی گفت: خراسان‌رضوی هشت هزار زن اثرگذار دارد که فقط سه هزار و ۵۱۶ نفر از این بانوان، در سامانه کنگره ثبت‌نام کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، شیوا خوش‌نسب در آیین اختتامیه دومین کنگره استانی «بانوان تأثیرگذار» که صبح امروز، سوم مرداد ۱۴۰۳، با حضور بانوان فعال استان در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، رسانه‌ای و... در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در کل کشور، ۱۴ هزار زن اثرگذار در سامانه ملی ثبت‌نام کردند که سهم خراسان‌رضوی یک‌چهارم این جمعیت است و ۲۵.۱۱درصد را شامل می‌شود و بعد از تهران، بیشترین میزان ثبت‌نام را داشته است.  

وش‌نسب با بیان اینکه سهم جمعیتی زنان خراسان‌رضوی ۸درصد است، افزود: مشارکت حداکثری بانوان را در سال نخست کنگره داشتیم که توانستیم مراسم اختتامیه را با حضور بیشتر افراد برگزار کنیم. از دی ماه سال گذشته نیز ثبت‌نام بانوان در سامانه آغاز شد، اما در مراسم اختتامیه امسال، نتوانستیم در خدمت همه بانوان باشیم.

وی ادامه داد: امیدوارم مراسم اختتامیه امروز شروعی جدید برای دبیرخانه کنگره باشد. ثبت‌نام بانوان در سومین کنگره بعد از مراسم اختتامیه، آغاز خواهد شد.

خوش‌نسب ابراز کرد: میزان دستاوردهای جامعه بانوان در این مدت، نشان‌دهنده این است که می‌توان از آن‌ها در حل اولویت‌هایی که در خراسان پیش‌بینی شده است، استفاده کرد و از ظرفیت زنان برای حل مشکلات بهره برد. 

وی گفت: در خراسان‌رضوی، زنان ارزشمندی داریم که مدعی اثرگذاری و انجام امور تربیتی در حوزه کاری خود هستند.

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری خاطرنشان کرد: طبق شرح وظایف کنگره، ۱۹ اقدام به عنوان متولی و ۴۵ اقدام در حوزه دستاوردها داشتیم که این دستاوردها مختص امور بانوان استانداری نیست و تمامی ارگان‌ها و تشکل‌های حوزه زنان دولتی و غیردولتی در آن سهیم هستند.

خوش‌نسب تشریح کرد: ما به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی در حوزه زنان به مسئله پیری جمعیت در استان پرداختیم که با حمایت‌های صورت‌گرفته، باید بگوییم شیب جمعیتی که ۱۰ سال منفی را تجربه کرده است، امسال شاهد رشد جمعیت خواهد بود و تنها نسبت به سال گذشته، ۸۵ فرزند کمتر داریم. 

وی به برخی دستاوردهای حوزه بانوان اشاره کرد و ادامه داد: کمیته امداد امام‌خمینی(ره) رشد ۲۹۰ درصدی را در حوزه ازدواج و بهزیستی استان رشد ۸۵ درصدی را برای حمایت از خانواده‌ها رقم زده است. همچنین افزایش ۱۹ درصدی بیمه زنان روستایی، حمایت از زنان شاغل و اعطای تسهیلات نیز از دیگردستاوردهای استان در حوزه بانوان است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.