صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امورخارجه انتشار گزارش کذب جاوید رحمان گزارشگر سابق شورای حقوق بشر را شدیدا محکوم کرد و آن را تلاش دشمنان ایران برای خدشه‌دار کردن وجهه جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «ناصر کنعانی» تاکید کرد: این گزارشگر سابق با اتکا به عنوان بین‌المللی و در ادامه خدمات خود به گروهک تروریستی منافقین در آخرین روز‌های دوره کاری‌اش، منویات این گروهک تروریستی را دنبال کرده و بدیهی است ادعا‌های وی فاقد هرگونه وجاهت قانونی بوده و کاملا مردود است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تاسف شدید از این‌که این فرد به راحتی از جایگاه سازمان ملل متحد سوء استفاده کرده و اخبار کذب منتشر می‌کند، اظهار داشت: مقامات سازمان ملل متحد به ویژه دفتر کمیسر عالی حقوق بشر مسئولیت قانونی دارد تا مانع از سوء استفاده و مهیاسازی زمینه برای پیگیری اهداف مغرضانه شخصی و یا گروهی علیه کشور‌ها شود و جمهوری اسلامی ایران حق قانونی خود را برای اعتراض به این روند غلط در برخی از نهاد‌های حقوق بشری محفوظ می‌داند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه اظهار داشت: معاندین مردم ایران که از طریق تروریسم، تشویق تحریم‌های اقتصادی ظالمانه و سایر اقدامات ایذائی نتوانستند ملت ایران را به زانو درآورند، امروز نیز با سوء استفاده از نهاد‌های بین‌المللی و جعل واقعیت نمی‌توانند سابقه سیاه اقدامات ضد انسانی و تروریستی خود را پاک نمایند.

کنعانی در پایان تاکید کرد: تجارب چند دهه گذشته به روشنی گواه این است که دشمنان ملت ایران خوار و رسوا شده و حرکت عزتمندانه مردم ایران برای پیشرفت و اقتدار کشور قدرتمندانه تداوم دارد.

جاوید رحمان در گزارش نهایی که در پایان دوران ماموریت خود به‌عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران منتشر کرده مرز‌های سیاست‌زدگی را درنوردیده و به‌وضوح وارد حیطه خصومت شده است.

وی در بخشی از گزارش ادعایی خود در اقدامی کم‌سابقه با اعلام توصیه‌هایی خواستار تشکیل یک سازوکار مستقل بین‌المللی برای رسیدگی به آنچه نقض حقوق بشر از سوی ایران خوانده، شده و از جامعه بین‌المللی درخواست کرده در این زمینه اقدام کنند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.