صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر نیرو گفت: ۶ واحد نیروگاهی بزرگ داشتیم که برای تعمیرات از شبکه خارج شده بود که ۲ تا برگشت و ۴ مورد دیگر هم تا فردا صبح به چرخه تولید برق اضافه خواهد شد.  

به گزارش شهرآرانیوز، علی‌اکبر محرابیان با اعلام این خبر، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی گرما برای روز‌های آینده، ضرورت داشت که جلسه فوق العاده‌ای با همه مدیران صنعت برق برگزار کنیم که جلسه اول در سطح مدیران ارشد برگزار شد و جلسه بعدی با همه مدیران توزیع و برق منطقه‌ای سراسر کشور به صورت برخط برگزار خواهد شد.

وی افزود: متوسط رشد مصرف در سال‌های گذشته در صنعت برق ۴ درصد بوده است و ما برای صنعت برق ۳ سناریوی ۳ درصد، ۴.۵ درصد و ۶ درصد را پیش‌بینی می‌کنیم. امسال در اثر افزایش شدید مصرف، رشد بالای ۸ درصد را داشتیم که پیش‌بینی می‌شود تا فردا (شنبه ۶ مرداد) به ۹ درصد برسد که تامین، تولید و توزیع برق را دچار چالش می‌کند.

وزیر نیرو در ادامه گفت: در نقاط مختلف کشور به ویژه نقاط جمعیتی در اثر این افزایش مصرف خطوط انتقال، شبکه توزیع، فوق توزیع و پست‌ها اشباع می‌شود و درواقع کار تامین برق را دچار دچالش می‌کند لذا در این جلسه برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم برای تولید و انتقال انجام شد تا فردا صبح از تمام ظرفیت نیروگاهی بهره میبریم. ۶ واحد نیروگاهی بزرگ داشتیم که برای تعمیرات از شبکه خارج شده بود که ۲ تا برگشت و ۴ مورد دیگر هم تا فردا صبح به چرخه تولید برق اضافه خواهد شد. 

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.