صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

واکنش‌ها به کشتار «مجدل شمس» توسط اسرائیل

  • کد خبر: ۲۴۱۵۰۷
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۹
حزب‌الله لبنان در پی کشتار «مجدل شمس» اعلام کرد هرگونه ماجراجویی اسرائیل با واکنش خیره کننده مواجه خواهد شد، حتی اگر بهای آن آغاز یک جنگ تمام عیار باشد.

به گزارش شهرآرانیوز،  ساعاتی پیش بود که منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی از حملات و انفجارهایی به «مجدل شمس» در جولان اشغالی خبر دادند.

به گزارش این رسانه‌ها در این حملات دستکم ۹ نفر کشته و۳۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

حزب‌الله: ادعاهای رژیم صهیونیستی دروغ است

در پی وقوع این اتفاق حزب‌الله لبنان اعلام کرد که ادعاهای رژیم صهیونیستی در خصوص حمله حزب‌الله به «مجدل شمس» دروغ است.

«محمد عفیف» مسئول روابط عمومی حزب‌الله لبنان اعلام کرد که حزب‌الله قاطعانه حمله به شهرک صهیونیست‌نشین «مجدل شمس» را تکذیب می‌کند.

عفیف تاکید کرد: ما قاطعانه ادعاهای برخی رسانه‌های دشمن در خصوص حمله به مجدل شمس در جولان اشغالی را تکذیب می‌کنیم.

وی افزود: تاکید می‌کنیم که مقاومت به هیچ وجه به این حادثه ارتباطی ندارد و قاطعانه تمامی ادعاهای دروغ در این خصوص را تکذیب می‌کنیم.

علی‌رغم تکذیب دخالت در این حادثه از سوی حزب‌الله لبنان، مقامات صهیونیست به اتهام‌زنی علیه حزب‌الله و تهدید به وقوع جنگ گسترده پرداختند.

ولید جنبلاط رهبر جامعه دروزی لبنان نیز اعلام کرد: باتوجه به اینکه حزب‌الله حمله به مجدل شمس را تکذیب کرده است، نسبت به تلاش‌های دشمن برای ایجاد تفرقه و سوءاستفاده هشدار می‌دهیم. ما تلاش‌های دشمن اسرائیلی برای ایجاد تفرقه و تضعیف منطقه را محکوم می‌کنیم. در کنار مقاومت و مبارزانی هستیم که با جنایات اشغالگران مقابله می‌کنند.

سفیر ایران در لبنان: از تهدید جنگ نمی‌ترسیم

مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: صرف‌نظر از جنبه‌های نمایشی که در دستورکار رژیم اشغالگر قرار دارد، همچنان موضع ما در قبال تهدیدات گسترش دایره جنگ در سه مورد خلاصه می‌شود.

او افزود: «اولا انتظار جنگ را نداریم و معتقدیم که به دلیل معادلات تحمیل شده قدرت، امکان آن بسیار پایین است؛ دوماً: ما خواهان جنگ نیستیم، چرا که جمهوری اسلامی ایران همواره برای کاهش تنش در منطقه تلاش کرده است؛ سوما: به معنای واقعی کلمه از جنگ هراسی نداریم و دشمنانمان باید تصور کنند که با استفاده از توانایی و اقتدارمان چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم و از مقاومت دفاع کنیم».

رسانه عبری: اشتباه گنبد آهنین احتمالاً باعث کشتار مجدل شمس شده است

سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد ارتش در حال بررسی احتمال سقوط اشتباهی موشک رهگیری گنبد آهنین در میان تجمعی در مجدل شمس است.

یسرائیل هیوم: تحقیقات اولیه نشان می‌دهند که سامانه پدافند هوایی در رهگیری موشک‌های شلیک شده در فضای مجدل شمس جولان دچار مشکل و اشتباه شدند.

در همین رابطه حزب الله نیز اعلام کرد که علت حادثه مجدل شمس موشک ضدهوایی «اسرائیل» بوده است.

حزب الله: هرگونه ماجراجویی اسرائیل با واکنش خیره کننده مواجه خواهد شد

بعد از ادعاهای بی‌پایه و اساس مقامات رژیم صهیونیستی، حزب الله: لبنان اعلام کرد که هرگونه ماجراجویی اسرائیل با واکنش خیره کننده مواجه خواهد شد حتی اگر بهای آن آغاز یک جنگ تمام عیار باشد و همه باید مسئولیت آن را بپذیرند.

در همین رابطه نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان، از حزب شیعه «امل» نیز اعلام کرد که حزب الله مسئول کشتار مجدل شمس نیست.

همچنین گفته می‌شود حزب الله به یونیفل اطلاع داده است که به هر گونه عملیات نظامی اسرائیل پاسخ قاطعانه خواهد داد. منابع لبنانی می‌گویند در صورت هر تهاجمی پاسخ حزب‌الله پر قدرت خواهد بود.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی جلسه برگزار می‌کند

جلسه کابینه امنیتی فردا به ریاست نتانیاهو برگزار می‌شود. در همین رابطه شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو ظهر فردا یکشنبه جلسه کابینه امنیتی و سیاسی در رابطه با حمله به مجدل شمس را برعهده خواهد داشت.

قبل از این تصمیم ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز خواستار تشکیل جلسه کابینه امنیتی با موضوع بررسی حادثه مجدل شمس شده بود.

آمریکا باز هم کاسه داغ‌تر از آش شد

کاخ سفید در واکنش به حادثه انفجار در جولان اشغالی با صدور بیانیه‌ای وقوع انفجار موشکی در روستای اقلیت دروزی در شمال فلسطین اشغالی را محکوم کرد.

در واکنش به حادثه انفجار موشکی در جولان اشغالی، آکسیوس گزارش داد که مقامات کاخ سفید بار دیگر بر تعهد راسخ واشنگتن در حمایت از امنیت تل آویو تاکید کردند و از ادامه تلاش‌ها برای پایان دادن به مناقشات بر سر خط مرزی آبی میان این رژیم و لبنان تاکید کردند.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا نیز در ادامه حمایت از تل آویو و لفاظی‌های خود ضد مقاومت، حزب الله لبنان را مسئول این حادثه خواند.

واکنش رئیس پارلمان لبنان به حمله به مجدل‌الشمس | حزب‌الله نقشی نداشته است

 نبیه بری، رئیس مجلس نمایندگان لبنان در گفت‌وگو با جنین پلاسخارت، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور لبنان تأکید کرد که حزب الله و لبنان، مسئول حمله به «مجدل شمس» در جولان اشغالی سوریه نیستند.

 رئیس رژیم موقت صهیونیستی علاوه بر حزب الله، ایران را نیز متهم کرد!

اسحاق هرتزوگ در پیامی مدعی شد: حزب‌الله که توسط ایران مسلح و تأمین مالی می‌شود، امروز کودکانی را در مجدل شمس مورد حمله و قتل قرار داد. جهان نباید در برابر حملات تروریستی نصرالله که به دستور ایران صورت می‌گیرد، سکوت کند. اسرائیل با قاطعیت از شهروندان و حاکمیت خود دفاع خواهد کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.