سرخط خبرها

همایش تخصصی دشمن‌شناسی و نفوذ در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۲۴۲۲۵۴
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
همایش تخصصی دشمن‌شناسی و نفوذ در مشهد برگزار شد
همایش تخصصی دشمن‌شناسی و نفوذ با هدف تحلیل، تبیین و ترویج اندیشه معظم‌له به‌همت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در مشهد، برگزار شد.

زهرا اسماعیلی _ شهرآرانیوز، همایش تخصصی دشمن‌شناسی و نفوذ با هدف تحلیل، تبیین و ترویج اندیشه معظم‌له به‌همت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب صبح امروز، ۱۰مردادماه در مشهد، برگزار شد.

در این همایش که با حضور بالغ بر ۱۳۰ نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های سمنان در مشهد برگزار گردید، سیدجواد حسینی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام‌صادق(ع)، به تبیین اهمیت دشمن‌شناسی و چرایی مهم‌بودن توجه به (نفوذ) در نظام حاکم پرداخت.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام‌صادق(ع) با بیان اینکه هدف دشمن از نفوذ، از‌بین‌بردن نظام و ارکان مملکت است، خاطرنشان کرد که نفوذ می‌تواند در دو قالب اتفاق بیفتد. یکی به صورت مستقیم که دشمن پول و امکانات را در این مسیر خرج می‌کند و در این فرایند، خروجی این اقدام دشمن، تولید جاسوس به‌نفع دشمن است.

وی اضافه کرد: در حالت دیگر، نفوذ به صورت غیرمستقیم است که این حالت، چون شخص عامل ممکن است هیچ‌گاه خبردار نشود که عامل دشمن است، بسیار خطرناک‌تر از حالت اول است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام صادق(ع) در تبیین مصداقی این حالت از نفوذ، عنوان کرد: به عنوان مثال شخصی به روحانی پولی داده بود که در کنار سفارت عثمانی‌ها روضه درباره حضرت زهرا(س) بخواند و در بررسی مسیر گردش مالی این اقدام، مشخص شد که سفارت انگلیس پولی خرج کرده تا این اتفاق بیفتد و آن روحانی ناخودآگاه مهره‌ایی از دشمن به حساب می‌آید.

گفتنی است همایش دشمن‌شناسی و نفوذ از سلسله‌همایش‌های «ره‌بر» می‌باشد که با هدف تحلیل، تبیین و ترویج فکر و اندیشه رهبر معظم انقلاب و توسط نمایندگی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در مشهد برگزار می‌شود. محور اصلی همایش تبیین چرایی و شاخص‌های دشمن‌شناسی و نفوذ مبتنی بر بیانات رهبر معظم انقلاب است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->