صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معدوم سازی یک تن مواد غذایی فاسد در مشهد

  • کد خبر: ۲۴۱۶۰۷
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی در دهه نخست محرم امسال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه شناسایی، جمع‌آوری و نابود شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر فرشید وفا اظهار داشت: ۴۷۰ کیلوگرم از مواد غذایی غیر بهداشتی شناسایی شده مربوط به شهر مشهد و بقیه مرتبط با سایر شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی پنج هزار و ۵۴۴ بازدید بهداشتی و نظارتی از مساجد، تکایا، هیأت‌های مذهبی، حسینیه‌ها، محل‌های برگزاری مراسم، موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده که ۲ هزار و ۱۲۸ مورد از این بازدید‌ها در شهر مشهد صورت گرفته است.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: ۳۶۰ بازرس سلامت محیط این دانشگاه در امر کنترل و نظارت همکاری دارند که در این مدت ۹۸ بازدید مشترک نیز با همکاری سایر سازمان‌ها انجام شده است.

وی افزود: همچنین در این بازه زمانی ۲ هزار و ۱۹۰ بازدید از توزیع نذورات مربوط به مراسم‌های سوگواری در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است.

وفا گفت: در این بازدید‌ها در مجموع پنج هزار و ۲۱۰ مورد کلرسنجی، ۱۷۹ مورد نمونه‌برداری آب شرب، سه هزار و ۳۲۴ مورد سنجش مواد غذایی و ۴۰۶ تذکر کتبی نیز صادر شده و موارد تخلف به صورت مکتوب به مراکز رسیدگی امور مساجد و سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد و سایر شهرستان‌های تابعه اعلام شده است.

وی عنوان کرد: همچنین در این مدت ۳۴ مورد شکایات مردمی از وضعیت بهداشتی برپایی مراسم عزاداری در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد رسیدگی شده است و از مردم تقاضا داریم هرگونه تخلفی که در حوزه‌های مختلف بهداشتی ملاحظه می‌کنند، بدون درنگ به سامانه ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.