صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

گفتگوی تلفنی مکرون و نتانیاهو درباره تنش ها با لبنان

  • کد خبر: ۲۴۱۶۶۵
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۷
رئیس جمهور فرانسه از نتانیاهو خواست مانع از گسترش تنش ها در منطقه شود.

به گزارش شهرآرانیوز، تشدید نگرانی‌های پیرامون گسترش جنگ در خاورمیانه پس از حادثه مجد الشمس که رژیم صهیونیستی حزب الله لبنان را مسبب آن دانسته است باعث شده بازیگران منطقه و بین المللی در تلاش برای میانجیگری در این باره باشند. فرانسه که زمانی لبنان را مستعمره خود داشت یکی از این میانجیگران خودخوانده است.

بر این اساس، کاخ الیزه امروز (یکشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه امروز طی تماسی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مراتب نگرانی خود را از تشدید درگیری‌ها میان اسراییل و لبنان اعلام کرد.

مکرون در این تماس تلفنی خواستار جلوگیری از تشدید تنش‌ها و توسعه درگیری‌ها میان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی شد.

این بیانیه می‌افزاید: مکرون در این تماس تلفنی به نتانیاهو یادآوری کرد پاریس هر آنچه بتواند انجام خواهد داد تا مانع از وقوع منازعه جدید در منطقه شود. این اقدام فرانسه از طریق ارسال پیام به تمامی طرف‌های منازعه صورت می‌گیرد.

پیش از مقامات ارشد فرانسوی از جمله رئیس جمهور و وزیر خارجه این رژیم با سفر به سرزمین‌های اشغالی از مواضع تل آویو در جنگ غزه حمایت کرده بودند. با این حال، پاریس تاکنون هیچ اقدامی جهت تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی به منظور پایان مناقشات در خاورمیانه انجام نداده است.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.