فرستاده ویژه پادشاه عمان برای شرکت در مراسم تحلیف وارد تهران شد پزشکیان در گفتگو با مکرون: رژیم صهیونیستی در صورت حمله به لبنان اشتباهی بزرگ مرتکب خواهد شد نتانیاهو برای حزب الله لبنان رجزخوانی کرد نخست وزیر سوریه برای شرکت در مراسم تحلیف وارد تهران شد حمله راکتی حزب‌الله به پایگاه «البغدادی» رژیم صهیونیستی آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است | ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل و نقل جاده‌ای برای سفر زائران سفر هیات عالی رتبه حماس به ایران برای حضور تحلیف پزشکیان محمد باقر قالیباف با رئیس مجلس مالزی دیدار و گفت و گو کرد شماری از کشورهای اروپایی از اتباع خود خواستند که لبنان را ترک کنند رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس انتخاب شد فرمانده نیروی زمینی ارتش: میدان رزم در حیطه قدرت و استقامت نزاجاست برگزاری استانی انتخابات شوراها محقق خواهد شد؟ نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان به محمدرضا عارف تبریک گفت رئیس قوه‌قضائیه: کمک عملیاتی به دولت حائز اهمیت است آلمان خواستار اقدام ایران برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه شد آموزه‌های دفاع مقدس سبب ایجاد دستاوردهای نوین دفاعی در کشور است وزیر کشور: امکان خروج زائران اربعین از‌ مرز دریایی شلمچه وجود دارد پیروزی مادورو در انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا افزایش تعداد پرواز‌های مشهد-کراچی توقیف نفتکش خارجی حامل نفت قاچاق در خلیج فارس (۸ مرداد ۱۴۰۳) شاخص‌های کارآمدی برای تشکیل کابینه دولت چهاردهم
سرخط خبرها

شماری از کشورهای اروپایی از اتباع خود خواستند که لبنان را ترک کنند

  • کد خبر: ۲۴۱۸۱۰
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱
شماری از کشورهای اروپایی از اتباع خود خواستند که لبنان را ترک کنند
در پی حمله موشکی به زمین فوتبال در مجدل شمس در بلندی‌های جولان، کشور‌های بلژیک، فرانسه، نروژ و دانمارک از شهروندان خود خواستند هرچه سریعتر لبنان را ترک کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حادثه حمله موشکی به مجدل شمس تنش‌های منطقه‌ای را تشدید کرده و واکنش‌های شدید دولت‌های اروپایی را در پی داشته است.

وزارت خارجه فدرال بلژیک که پیشتر شهروندان این کشور را از هرگونه سفر به رژیم صهیونیستی، سرزمین‌های اشغالی و لبنان منع کرده بود، در سایت خود اعلام کرد: با توجه به تحولات اخیر در منطقه، در پی اصابت موشک به زمین فوتبال در مجدل شمس، از شهروندان بلژیکی دعوت می‌شود هرچه سریع‌تر به ترک لبنان اقدام کنند.

در همین حال وزارت خارجه فرانسه نیز در بیانیه‌ای با محکومیت شدید حمله موشکی به مجدل شمس در جولان اشغالی سوریه، افزود: پاریس ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان و مجروحان این حادثه و تاکید بر لزوم پرهیز از تشدید تنش‌های نظامی، توصیه خود به شهروندان فرانسوی برای اجتناب از سفر به لبنان، (رژیم) اسرائیل و سرزمین‌های اشغالی را تکرار کرده و خواستار ترک لبنان از سوی شهروندان فرانسوی است.

وزارت خارجه نروژ نیز با صدور بیانیه‌ای از شهروندان خود خواست لبنان را ترک کنند. در این بیانیه آمده است: ما به شدت حملات علیه غیرنظامیان را محکوم می‌کنیم و همه طرف‌ها باید هر کار ممکن برای محافظت از جان غیرنظامیان را مطابق با قوانین بشردوستانه انجام دهند.

در ادامه این بیانیه آمده است: از تمام شهروندان نروژ می‌خواهیم که در اسرع وقت لبنان را ترک کنند.

در همین ارتباط وزارت خارجه دانمارک نیز در بیانیه‌ای با محکوم کردن حمله موشکی به مجدل شمس در جولان اشغالی و ابراز همدردی با خانواده قربانیان و مجروحان این حادثه، اعلام کرد: با توجه به تشدید تنش‌ها در منطقه به تمام شهروندان دانمارک توصیه می‌شود نسبت به ترک لبنان اقدام کنند.

این توصیه‌های هماهنگ در بحبوحه خشونت و بی‌ثباتی فزاینده در منطقه صورت می‌گیرد و کشور‌های اروپایی به دنبال تضمین امنیت اتباع خود هستند.

آنتونی بلینکن در جریان یک نشست خبری در توکیو ادعا کرد که نشانه‌ها حاکی از آن است که حزب الله لبنان این موشک را به منطقه مجدل شمس شلیک کرده و آمریکا در حال مذاکره با تل آویو در مورد این حادثه است.این درحالی است که مقاومت اسلامی لبنان - حزب الله در بیانیه‌ای انجام چنین حمله‌ای را قاطعانه رد کرد.

بلینکن در تداوم حمایت تمام قد آمریکا از جنایات و اشغالگری رژیم صهیونیستی گفت که واشنگتن بر حق رژیم اسرائیل برای آنچه آن را دفاع از خود خواند، تاکید می‌کند، اما همزمان نمی‌خواهد شاهد تشدید درگیری‌ها و گسترش آن باشد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه، گفت: دستیابی به توافق آتش‌بس در مورد جنگ غزه می‌تواند به آرام کردن اوضاع در مرز اسرائیل (فلسطین اشغالی) و لبنان کمک کند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که منطقه مجدل شمس در بلندی‌های اشغالی جولان سوریه شامگاه شنبه هدف موشک قرار گرفت. این حمله منجر به کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن شمار دیگری شد.

در پی این حمله، رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان را عامل آن معرفی کردند، اما مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای ضمن تکذیب هرگونه حمله به منطقه «مجدل الشمس» واقع در جولان اشغالی سوریه اعلام کرد: حزب الله ادعای رسانه‌های رژیم اشغالگر درباره حمله موشکی به مجدل الشمس را تکذیب و تأکید می‌کند که مقاومت اسلامی لبنان هیچ ارتباطی با این حمله نداشته و انجام آن را رد می‌کند.

همچنین وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای حمله به منطقه «مجدل شمس» در بلندی‌های اشغالی جولان را اقدامی از سوی رژیم صهیونیستی با هدف توجیه گسترش دادن دامنه تجاوزگری خود در منطقه دانست.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه در این باره آمده است: روز گذشته، رژیم اشغالگر اسرائیل جنایت فجیعی را در مجدل شمس مرتکب شد و سپس مقاومت ملی لبنان را مسئول جنایت خود دانست.

وزارت خارجه سوریه اضافه کرد: این جنایت در چارچوب تلاش رژیم اشغالگر برای تشدید اوضاع در منطقه و گسترش دایره تجاوزات خود در آن است و ما تلاش‌های این رژیم برای ایجاد بهانه‌هایی برای گسترش دامنه تجاوزات خود را محکوم می‌کنیم و آن را مسئول تشدید خطرناک اوضاع در منطقه می‌دانیم.

برخی منابع رسانه‌ای نیز فاش کردند که علت حادثه مجدل شمس در جولان اشغالی، موشک ضدهوایی ارتش رژیم صهیونیستی بوده که به یک ورزشگاه فوتبال اصابت کرده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->