صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سقوط مبهم دختربچه پنج ساله از پله | کودک آزاری یا حادثه

  • کد خبر: ۲۴۱۶۶۷
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷
نشانه‌هایی از کودک آزاری، تیم جنایی را به پزشکی قانونی کشاند تا علت مرگ یک دختربچه مشخص شود

به گزارش شهرآرانیوز، روی مچ دست‌ها و قسمتی از پشتش آثار سوختگی قدیمی دیده می‌شد. از طرفی روی سینه‌اش کبودی‌هایی وجود داشت که تازه ایجاد شده بود. معاینات پیکر دختربچه پنج‌ساله در پزشکی‌قانونی خراسان‌رضوی نشان از کودک‌آزاری داشت؛ به‌خصوص که کودک به‌علت ضربه مغزی جان باخته بود و احتمال کودک‌آزاری منجر به فوت نیز قوت گرفته بود. همه این مشاهدات منجر به آن شد که کارشناسان پزشکی‌قانونی بازپرس جنایی را در جریان پرونده قرار بدهند.

در روز‌های گذشته با گزارش یک مورد مرگ مشکوک به کودک‌آزاری که پیکر متوفی برای معاینات تخصصی به پزشکی‌قانونی خراسان‌رضوی منتقل شده بود، تیم جنایی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲ مشهد راهی محل حادثه شد.

کشف علائم سوختگی

بررسی‌ها نشان می‌داد پیکر متعلق به دختربچه‌ای به نام فاطمه پنج‌ساله و ساکن مشهد است. بررسی‌های قاضی صادق صفری، بازپرس جنایی، نشان داد که روی پیکر متوفی علائمی همچون کبودی و سوختگی‌های قدیمی وجود دارد. این موضوع ظن کارشناسان پزشکی‌قانونی را مبنی بر کودک‌آزاری منجر به قتل احتمالی برانگیخته بود. 

بازپرس جنایی درحالی تحقیقات را در این‌باره آغاز کرد که پدر متوفی نیز در آنجا حاضر بود. این پدر جوان که یک پسربچه نه‌ساله نیز دارد، در پاسخ به سؤال‌های مقام قضایی درباره چرایی رخداد این حادثه، مدعی شد دخترش از پله‌های ساختمان سقوط کرده و به‌علت ضربه‌مغزی جان باخته است.

ماجرای سقوط از پله

بررسی‌های بعدی درباره نحوه وقوع حادثه با توجه به اظهارات پدر متوفی نشان داد که آنها همراه دیگراقوام همچون عمه و عمو و... در یک آپارتمان زندگی می‌کنند و بچه‌ها هر روز برای بازی روی پله‌ها می‌روند و مشغول بازی می‌شوند و روز حادثه این دختربچه به دلایلی نامشخص از روی پله‌ها سقوط کرده است.

پدر متوفی درحالی موضوع کودک‌آزاری را انکار می‌کرد که آثار کبودی روی سینه کودک به گواه کارشناسان پزشکی‌قانونی تازه بود. با دستورات مقام قضایی و مطالعه پرونده بالینی کودک که از سوی بیمارستان ارسال شده بود، کارشناسان نظر اولیه خود را تصحیح و اعلام کردند که این کبودی‌ها می‌تواند ناشی از فشار به قفسه سینه در عملیات احیای قلبی باشد.

آغاز تحقیقات تخصصی

موضوع کبودی‌های روی سینه از لحاظ آثار احتمالی جرم درحالی منتفی شد که هنوز پیگیری موضوع کودک‌آزاری و قتل ادامه داشت. با دستور بازپرس جنایی گروهی از کارشناسان پلیس آگاهی استان راهی محل وقوع حادثه شدند تا هم موضوع سقوط را بررسی کنند و هم وضعیت سلامت حسین، فرزند بزرگ‌تر، نیز به‌منظور مشخص‌شدن موضوع کودک‌آزاری پیگیری شود.

بررسی‌های تخصصی در مرکز پزشکی‌قانونی ادامه یافت تا علت دقیق ضربه‌مغزی کودک مشخص شود. براساس آنچه به دست آمد، با اظهارات پدر کودک که مدعی سقوط دختربچه از روی پله بودند، هم‌خوانی داشت. در ادامه، درحالی قاضی صفری دستور بازداشت پدر را صادر نکرد و پرونده با موضوع سقوط کودک به جمع‌بندی اولیه رسید که هم‌زمان تحقیقات دیگری برای مشخص‌شدن علت اصلی همچنان ادامه دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.